Èxode d’usuaris
Mastodon, la xarxa social descentralitzada que es presenta com a gran alternativa a Twitter
La xifra de nous clients de la plataforma no ha parat de créixer des que es va anunciar la compra de Twitter per part del magnat Elon Musk

mastodon
La compra de la xarxa social Twitter per part del multimilionari Elon Musk aquest dilluns ha provocat l’èxode de milers d’usuaris a Mastodon. Aquesta plataforma de codi completament obert es presenta com la gran alternativa per a aquelles persones que volen interactuar de manera descentralitzada, sense una persona o organització al capdavant.
🚀💫♥️ Yesss!!! ♥️💫🚀 pic.twitter.com/0T9HzUHuh6
— Elon Musk (@elonmusk) 25 de abril de 2022
A diferència de la xarxa de l’ocellet, Mastodon ofereix als seus navegants la possibilitat de crear comunitats gestionades pels mateixos usuaris. De la mateixa manera que altres aplicacion,m com Discord, aquesta plataforma s’organitza en servidors, denominats Instàncies. El manteniment de cada grup s’aconsegueix a partir de micromecenatge, ja que Mastodon no inclou cap tipus de publicitat.
Similituds i diferències
Malgrat que Mastodon es diferencia de Twitter en la seva administració, totes dues comparteixen algunes similituds en l’experiència de l’usuari. Els ‘toots’ són els tuits de Mastodon, que a diferència de Twitter, on tenen una extensió de fins a 280 caràcters, poden allargar-se fins als 500. En aquestes publicacions, els cibernautes també poden compartir contingut multimèdia.
Quant a la interacció entre usuaris, depèn de la connexió entre instàncies o comunitats que, malgrat gestionar-se de manera privada, permeten als seus membres unir-se a altres col·lectius. Una altra gran divergència entre les dues xarxes és la possibilitat d’editar publicacions. Si bé Twitter encara no té aquesta opció, a Mastodon fa anys que està disponible.
‘Cibermigració’ massiva
Notícies relacionadesLa promesa d’Elon Musk, nou propietari de Twitter, d’implementar noves eines a la xarxa social i millorar-la mitjançant la «llibertat d’expressió» sembla no ser suficient per a molts usuaris que han decidit traslladar-se a Mastodon. El fundador d’empreses com ara PayPal i Tesla ha anunciat modificacions en una plataforma «amb un enorme potencial», però la compra de Musk també ha provocat el rebuig dels que busquen un consum descentralitzat d’aquest tipus d’aplicacions. Per això, Mastodon s’ha convertit en la seva millor alternativa.
We didn't just pop up though, we've been steadily working on decentralized social media since 2016 and will continue to do so regardless of what happens to Twitter. https://t.co/6xYXRAPCws
— Mastodon (@joinmastodon) 26 de abril de 2022
Des de la plataforma, s’ha anunciat l’arribada de més de 40.000 nous usuaris en poques hores. Tot i que l’esmentada notícia es pot considerar un motiu de celebració, la companyia afirma que sempre han treballat molt des de la seva fundació, el 2016, i continuaran fent-ho «més enllà del que passi amb Twitter».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid