Musk considera que és «la seva missió» fer de Twitter «la font més segura d’informació del món»
Es considera un «absolutista de la llibertat d’expressió» i assegura que no tancarà comptes, encara que representin un risc per a la seva pròpia seguretat personal
El magnat Elon Musk, propietari únic de Twitter des de la setmana passada, vol convertir la xarxa social en «la font més segura d’informació de tot el món».
El multimilionari, que va poc a poc donant pistes de les seves idees sobre la xarxa, considera que aquesta és la seva «missió» i creu que l’exactitud de la informació que circuli a Twitter l’ha de convertir «de lluny» en la font més fiable.
Sobre les limitacions de continguts, Musk, que es declara amb freqüència un «absolutista de la llibertat d’expressió», ha posat avui un exemple que per a ell indica aquest compromís: ha dit que no pensava bloquejar el compte d’un usuari que rastreja el moviment de l’avió privat de Musk (@ElonJet, amb 491.800 seguidors), encara que això suposa «un risc directe a la seguretat personal».
Poc abans, ha estat donant algunes pistes sobre el control de comptes que pensa exercir a Twitter: ha advertit que els comptes amb noms falsos («que simulin una altra identitat sense especificar que són ‘paròdia’») se suspendran definitivament.
Ha assenyalat que la companyia ja ha enviat avisos de suspensió, però ara que han emprès una verificació en massa «ja no hi haurà advertències», tot i que més endavant ha dit que això seria una condició per inscriure’s a Twitter Blue, és a dir, el servei ‘premium’, sense aclarir si afectaria qualsevol altre compte comú.
Precisament en el conflictiu procés de compra de Twitter que ha durat diversos mesos, Musk assegurava que la quantitat de comptes falsos (bots) era molt més que el 5% que assegurava llavors l’empresa, i va ser una de les raons que va retardar la compra, perquè pel que sembla Musk pretenia una rebaixa en la quantitat pactada de 44.000 milions, que finalment va pagar.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- MOVIMENTS AL PP Feijóo reivindica Mazón com a víctima d’una «caça de bruixes» que li ha donat «una lliçó» a Sánchez i demana a Vox que «faciliti» el substitut
