Crisi climàtica
Les temperatures a Europa augmenten el doble de ràpid que la mitjana del planeta
Els desastres naturals han afectat mig milió de persones i han causat danys per valor de 50.000 milions d’euros, segons l’últim informe de l’Organització Meteorològica Mundial

Les temperatures a Europa durant els últims 30 anys han augmentat el doble de ràpid que la mitjana del planeta, segons un estudi publicat aquest dimecres per l’Organització Meteorològica Mundial (WMO, per les seves sigles en anglès). L’informe assenyala que, entre 1991 i el 2021, Europa s’ha escalfat 0,5 graus centígrads per dècada, el ritme més alt de tots els continents.
Com a resultat, el document apunta que les glaceres dels Alps han perdut 30 metres d’espessor en els últims 25 anys. D’altra banda, l’impacte de les altes temperatures i els desastres naturals han afectat de forma directa més de mig milió de persones i han causat desperfectes per valor de més de 50.000 milions d’euros.
En aquest sentit, l’organització meteorològica vaticina un increment dels episodis climàtics extrems, tendència que també tindrà impacte en la vida de les persones. Segons estimacions de la WMO, la combinació del canvi climàtic, la urbanització i l’envelliment de la població accentuaran la vulnerabilitat a la calor.
També augmentarà el nombre de persones al·lèrgiques per culpa de les alteracions al pol·len i les espores. Segons l’estudi, un de cada quatre adults que viuen a Europa té algun tipus d’al·lèrgia, mentre que la proporció entre la població infantil és entre el 30% i el 40% i es manté a l’alça.
De fet, l’informe cita dades de l’Organització Mundial de la Salut, que el 2019 va xifrar en prop de mig milió el nombre de morts prematures a Europea provocades per la contaminació atmosfèrica.
Quant als ecosistemes, la WMO apunta que bona part dels danys que es produeixen en incendis no intencionats es deuen a situacions extremes, ja que els boscos no estan ben adaptats.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»