Meteorologia
Riu atmosfèric: arriben 168 hores de pluja a Espanya
Tot sembla indicar que podríem ser davant el primer episodi de pluges rellevants d’aquesta tardor

La proximitat de la borrasca ‘Armand’ al nostre territori i la influència d’un riu atmosfèric subtropical, podrien ser la combinació ideal per provocar un episodi d’abundants pluges a l’oest del país. Tot sembla indicar que podríem ser davant el primer episodi de pluges rellevants d’aquesta tardor, mentre es manté la preocupació pels recursos hídrics, segons avança eltiempo.es.
La borrasca ‘Armand’ se situa ja al nord-oest de la península Ibèrica. La situació atmosfèrica afavorirà l’arribada d’un riu atmosfèric des de latituds subtropicals fins a la península, amb una gran aportació d’humitat. Les illes Canàries quedaran al marge d’aquesta situació, sense gairebé pluges aquesta setmana.
Ja ha entrat aquest dimecres des de l’oest el primer front i ha deixat pluges abundants a Galícia. Aquest front ha deixat importants acumulats de precipitació a Galícia i zones del nord de Càceres. També es van donar algunes pluges en altres zones del país com l’oest i el centre en les pròximes hores.
Notícies relacionadesDurant el dijous 20, el front continuarà afectant l’oest peninsular a mesura que penetri lentament al país. Entre les últimes hores de dijous i divendres, el riu atmosfèric entraria en acció i reforçaria les precipitacions a tot el vessant atlàntic, de sud-oest a nord-est i durant tota una setmana.
.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables