Educació a Catalunya
La Generalitat aprova el nou currículum de Primària i ESO
Se centra en l’enfocament competencial i «la preparació dels alumnes per a la seva formació posterior»
Els centres tindran tres anys per «aplicar progressivament» els canvis del nou currículum

El Govern ha aprovat aquest dimarts –la quarta setmana de curs– el decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica, que inclou l’Educació Primària, l’Educació Secundària Oligatoria (ESO) i els cicles formatius de grau bàsic, i que els centres educatius tindran tres anys per aplicar progressivament. Al decret es defineix l’estructura del currículum, que inclou com a novetat les competències clau i el perfil competencial de sortida, que concreten les finalitats educatives d’aquestes etapes. També incorpora nous elements curriculars per al desplegament de les àrees i matèries: competències específiques, criteris d’avaluació, coneixements i situacions. En aquest sentit, el nou currículum «aprofundeix en l’enfocament de competències per aconseguir un aprenentatge amb sentit i profund».
Com altres novetats, el currículum inclou sis aspectes que es volen impulsar en el sistema educatiu: aprenentatge competencial, perspectiva de gènere, universalitat del currículum, qualitat de l’educació lingüística, benestar emocional i consciència global i ciutadania democràtica.
El decret preveu l’enfocament competencial, que combina els continguts habituals de les matèries amb «capacitats personals per resoldre situacions problemàtiques», i la possibilitat d’«establir àmbits per impartir de manera integrada diferents àrees i matèries».
Notícies relacionadesEl nou currículum també inclou la capacitat dels centres per gestionar de manera autònoma una fracció de l’horari escolar i treballar a partir de projectes globalitzadors; la preparació dels alumnes per al seu itinerari formatiu posterior i acompanyar-los en el seu desenvolupament personal i social; i que s’elabora un sol decret per a l’educació bàsica incloent-hi les dues etapes educatives que constitueixen una sola unitat.
En el desplegament d’aquest currículum, s’han publicat exemples de projectes globalitzadors tant d’educació primària com de secundària; s’ha fet ja una formació bàsica a direccions; una web amb una guia específica i recursos que es van actualitzant; i s’està organitzant formació i acompanyament per als centres que s’iniciarà a l’octubre.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable