Tragèdia a València

Els consumidors del Medusa Festival demanen a l’organització que torni les entrades

Facua i la Unió de Persones Consumidores dubten que la compensació econòmica sigui obligatòria perquè existeix una «causa major»

Els consumidors del Medusa Festival demanen a l’organització que torni les entrades

Epi_rc_es

2
Es llegeix en minuts

Calma. És el primer missatge que envien les organitzacions de consumidors i usuaris davant la cancel·lació del festival. «Ara hi ha altres problemes més importants que tenen a veure amb la seguretat i el benestar de les persones ferides», expressa Vicente Inglada, responsable de la Unió de Persones Consumidores, que afegeix que sí que es podria demanar una compensació, una de les queixes que ja expressen a través de les xarxes socials algunes de les persones que van acudir al festival.

«Es podria estudiar una compensació econòmica, bé tornar una part proporcional de l’entrada perquè no s’ha pogut disfrutar fins al final o bé oferir la possibilitat d’una rebaixa per a la pròxima edició», explica Inglada. No obstant, indica que no és segur que es pugui garantir aquesta devolució, ja que la suspensió es pot considerar que és per «causa major» i que depèn de les condicions de venda d’aquestes entrades.

La reflexió és similar a la que realitza el responsable de Facua al País Valencià, Pau Bernard. «Si la cancel·lació és pel mal temps, es pot argumentar que és excepcional», indica. En aquest sentit, una de les claus serà si, com les investigacions apunten fins al moment, el festival tenia tots els permisos en regla, ja que, si no és així, l’organització sí que podria estar obligada a oferir una compensació econòmica.

És necessària una solució

Bernard considera que el festival «ha de donar alguna solució». «Sigui com sigui, la solució sempre l’ha de triar l’usuari», indica. Així, desgrana que la data de celebració d’un esdeveniment és un factor essencial i que, en cas de ser modificada i que l’usuari no pugui acudir-hi, «ha de tenir l’opció de triar aquesta nova data, una d’alternativa o la devolució dels diners».

Creu que seria més difícil reclamar altres despeses a més de l’entrada, com l’allotjament o el desplaçament. «Al ser una cancel·lació no imputable al 100% a l’empresa sinó al mal temps, totalment imprevisible, sí que seria molt més complicat. S’hauria de valorar si el mal temps era previsible o si el festival es podia celebrar» i afegeix que hi ha concerts que sí que se celebren encara que plogui perquè està «tot preparat».

Tot i així, Inglada recomana no parlar només de les obligacions legals que tingui finalment el festival per a la devolució de l’entrada, sinó també de la «bona voluntat» dels organitzadors i la seva relació amb els seus clients, en aquest cas, els milers de joves que van acudir a Cullera o que pensaven fer-ho.

Notícies relacionades

Així, el secretari general de la Unió de Persones Consumidores assegura que, per la seva banda, optaria «per una solució que fos bona per a l’usuari». En aquest sentit, defensa la devolució «proporcional» de l’entrada no consumida o una compensació per a l’entrada de l’any vinent, com va passar amb les edicions anteriors anul·lades per la pandèmia.

No obstant, és conscient que això dependrà també dels contractes que l’organització tingui amb els artistes i del contratemps econòmic que li pugui suposar, i de l’assegurança contractada per als usuaris en la compra d’entrades.