110 quilòmetres per hora a tota la via
Trànsit obre la porta a reduir la velocitat a l’AP-7 a 100 en deu trams

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha advocat per limitar la velocitat a 110 quilòmetres per hora a l’autopista AP-7 i que, en deu trams que sumen una extensió total de 70 quilòmetres, les reduccions «siguin encara més notables, fins a 100 si convé».
En una entrevista a Catalunya Ràdio aquest dimarts recollida per Europa Press, ha assegurat que també demanaran al Govern que estableixi un límit de velocitat inferior als 100 quilòmetres per hora a l’AP-7 «quan hi hagi congestions molt importants».
Ha remarcat que, si bé el nombre de víctimes mortals en aquesta autopista s’ha doblat des de la liberalització dels peatges, ha disminuït en un 6,5% en el conjunt de les carreteres catalanes: «Hi ha uns 1.100 accidents amb víctimes menys ara que abans de la liberalització dels peatges. Dit tot això, l’AP-7 ens preocupa i ens ocupa».
Sobre l’accidentalitat, va afirmar que el 40% de les víctimes mortals havien consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs, mentre que en els controls d’alcoholèmia fets al juny (gairebé 100.000) la xifra de positius va rondar el 5%.
«Repeteixo, quan la víctima és mortal és quan s’incrementa notablement la presència d’aquest tipus de substàncies», ha advertit, i ha remarcat que sobre el total d’accidents la principal causa són distraccions vinculades a l’ús del telèfon mòbil.
Notícies relacionadesEn aquesta línia, va explicar que al setembre entraran en funcionament dues càmeres de prova a l’AP-7 per detectar l’ús del mòbil durant la conducció.
Preguntat per la retirada del camió accidentat aquest dilluns en aquesta mateixa via al seu pas per Fogars de la Selva (Girona), que va trigar més de deu hores i va provocar retencions durant tot el dia, ha remarcat que es va prioritzar atendre el conductor –que finalment va morir– i que la manera en què el vehicle va bolcar va requerir «actuacions complicades».
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- No és delicte i no hi ha prova suficient
- Viatge oficial Un tifó impacta en el viatge de Salvador Illa a la Xina: una nit a Wuhu sense maleta
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- ‘Streaming’ Netflix elimina el Pla Bàsic: data de desaparició i noves opcions
- Visita oficial d’Illa Els ports de Barcelona i Xangai pacten crear un corredor marítim de zero emissions
- El MNAC accepta que Aragó agafi mostres de les pintures de Sixena
- Desconnexió en català amb Nierga, Nolis i Basté
- Rigoberta Bandini, Mushka, Pussy Riot i Lia Kali, en la Mercè