A Vigo

Un club nàutic gallec expulsa un grup de la seva terrassa: «La nostra dignitat per sobre dels clients maleducats»

L’encarregat fa fora una família pels comentaris racistes sobre un dels seus empleats, d’origen marroquí

Un club nàutic gallec expulsa un grup de la seva terrassa: «La nostra dignitat per sobre dels clients maleducats»

Epi_rc_es

2
Es llegeix en minuts

Aplaudiment presencial i virtual, a través de les xarxes socials, per als treballadors del Náutico de Castrelo de Miño que van decidir que un dels seus companys no havia de suportar els comentaris «xenòfobs» d’un client. Una història que s’ha fet viral arran de la publicació a Twitter i que ha ampliat l’encarregat del local, Dosi Veiga, en declaracions a ‘Faro de Vigo’.

Segons relata Veiga, un home que dissabte a la nit estava prenent alguna cosa amb la seva família va proferir frases racistes contra un dels empleats, Moha, un immigrant marroquí de 17 anys que viu amb una família d’acollida i que afronta aquest estiu la seva primera ocupació. Davant aquesta situació, l’encarregat del local «sense aixecar la veu ni muntar espectacle», va retirar les begudes de la taula i els clients es van aixecar i se’n van anar. Sense pagar el compte, això sí.

«El Moha mereix tot el respecte, com els altres. ¿Hem perdut 13,70 euros? No», explica. També explica que les taules que eren al voltant van aplaudir l’acció de l’encarregat, una aprovació que s’ha traslladat a la xarxa social. Des que van compartir la història diumenge a la tarda han rebut milers d’interaccions, en la seva gran majoria positives.

Tot va començar quan Moha va anar a portar les consumicions a la taula i es va trobar que encara no estava recollida. L’home, al notar que el noi tenia problemes per entendre’l, va llançar el primer comentari despectiu: «Que vingui a recollir això i que m’atengui un espanyol». El jove, que va arribar fa dos anys a Galícia, té certes dificultats per comprendre l’espanyol i el gallec.

Una altra de les cambreres va traslladar a l’encarregat, que era rere la barra, la situació. Aquest va decidir anar a parlar amb el client, que es va adreçar a ell amb «arrogància» i amb amenaces de trucar a la Guàrdia Civil. Després d’aquest primer avís, l’home va mantenir la seva actitud, amb frases com «em cago en aquest moro» o «em cago en Al·là». Així que altres clients, ja farts de les faltes de respecte, li van demanar a Dosi Veiga que el fes fora.

Al sortir, l’home hauria escopit sobre un dels cartells del negoci. Els comentaris «xenòfobs» només els va proferir aquest client, mentre que els seus acompanyants «es van quedar bastant avergonyits».

«Sembla que com que ens paguen per atendre hem d’aguantar de tot, i no»

El protagonista involuntari de la història, el Moha, que treballa al Náutico des de maig, encara no és gaire conscient de tot l’enrenou que l’incident ha generat a les xarxes socials, però el seu cap espera que la cosa no passi d’una anècdota puntual.

Notícies relacionades

El Naútico de Castrelo de Miño ja s’havia fet viral durant la pandèmia, amb un missatge que lamentaven l’actitud d’alguns usuaris que se saltaven l’ús d’obligatori de la mascareta. L’encarregat fa una reflexió general al respecte: «Des de fa tres anys ens preocupa poc perdre clients. Durant tot aquest temps hem estat posant les normes, la seguretat i la nostra dignitat per sobre dels clients maleducats».

Veiga anima altres hotelers a no atendre els usuaris que no es comportin amb correcció: «Sembla que com que ens paguen per atendre hem d’aguantar de tot, i no».