10.000 casos en una setmana
Covid a Catalunya: Última hora del nombre de casos de coronavirus
La nova variant del coronavirus, «malson»: arriba des de Singapur
El conjunt d’infeccions respiratòries agudes s’incrementen a Catalunya l’última setmana, especialment la grip, que dobla la seva incidència, alhora que els ingressats per covid continuen augmentat i ja són 675 pacients, sense alteracions, però, a les ucis.
Segons les dades actualitzades aquest dimarts pel Sistema d’Informació per a la Vigilància d’Infeccions a Catalunya (SIVIC), corresponents a la setmana del 14 al 20 de novembre, la incidència del conjunt d’infeccions respiratòries agudes (IRA) augmenta de manera clara, un 14%, tot i que encara està en nivells epidèmics baixos.
Entre els virus circulants, el més freqüent continua sent el rinovirus (21,8% de les mostres del sistema sentinella), seguit del SARS-Cov-2 (18,4%), la grip (que passa del 7,6 al 14,2%) i el virus sincític respiratori –el de la bronquiolitis–, que representa l’11,8%.
Gairebé 10.000 positius més
En concret, la incidència estimada de la grip es duplica i passa de 51 a 109 casos per cada 100.000 habitants, augment que, segons el SIVIC, sembla «l’inici d’un pic epidèmic que, de confirmar-se la tendència, seria precoç en relació amb altres temporades», ja que començaria entre tres i quatre setmanes abans del que és habitual.
Quant a la covid, la taxa creix de 143 a 133 casos per cada 100.000 habitants i actualment hi ha 675 ingressats, 38 més que la setmana passada. Pel que fa als nous positius, se n’han detectat 9.859 més en una setmana.
Les ucis, però, continuen estables, amb una vintena de pacients: els últims set dies han fluctuat de 21 a 24 crítics.
Les defuncions provisionals per covid són 11 en aquesta última setmana, en comparació a les 30 de l’anterior.
Notícies relacionadesLa cobertura de la vacunació contra la covid continua augmentant, fins al 69% en les persones de més de 80 anys i fins al 43% si es tenen en compte totes les persones de 60 anys o més.
.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
