Investigació
Detingut l’alcalde d’Igualeja (Màlaga) per prevaricació i malversació
S’investiga el popular Francisco Escalona pels delictes de malversació, prevaricació, suborn i falsedat documental. El PP demana «cautela i respecte» en la investigació

Una operació de la Guàrdia Civil s’ha conclòs aquest matí amb la detenció de l’alcalde d’Igualeja, el popular Francisco Escalona, segons han confirmat a La Opinión de Málaga, diari que pertany al mateix grup que aquest mitjà, fonts de l’institut armat. Les fonts han precisat que el regidor hauria sigut arrestat com a presumpte autor dels delictes de malversació, prevaricació, suborn i falsedat documental, tot i que per ara no han transcendit més detalls de la investigació perquè es trobasota secret de sumari.
L’operació s’ha produït el matí d’aquest dimarts amb la presència d’un nombrós nombre d’agents de la Guàrdia Civil a l’Ajuntament d’Igualeja, població de la Serranía de Ronda que no arriba als 800 habitants, on els investigadors han portat a terme registres per buscar documents.
Notícies relacionadesA més de l’alcalde, la corporació està formada per tres regidors més del PP, dos del PSOE i un de Ciutadans.
Partit Popular de Màlaga
El Partit Popular de Màlaga ha demanat «cautela i respecte» a la investigació iniciada a l’Ajuntament d’Igualeja i ha assegurat que s’«actuarà en conseqüència» un cop es coneguin la motivació i els primers resultats de les actuacions. En aquest sentit, la formació provincial espera que les causes investigades quedin aclarides al més aviat possible.
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- La beguda que hidrata més que l’aigua i que has de prendre a l’estiu per calmar la set
- Amb l'abstenció del PSC El Parlament posa en marxa la comissió sobre l'espionatge i cita Marlaska, Robles i el CNI
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Successos D’Horta de Sant Joan a l’Empordà i Montserrat: els grans incendis que han castigat Catalunya les últimes dècades
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?