Nous drets
La ‘llei trans’ serà aprovada dilluns sense canvis en l’autodeterminació de gènere

El Govern preveu aprovar dilluns vinent, en el Consell de Ministres, el projecte de llei per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI, més conegut com a ‘llei trans’. Fonts de l’Executiu confirmen a EL PERIÓDICO que la llei, que estudiarà el Gabinet de Pedro Sánchez en segona volta per remetre-la a les Corts, ha patit canvis però aquests no afecten al dret a l’autodeterminació de gènere, que va ser el principal punt de conflicte entre el PSOE i Podem abans que l’avantprojecte fos aprovat pel Consell de Ministres, en primera volta, el juny passat.
Des d’aleshores el projecte legal ha sigut revisat pels òrgans consultius i, segons les mateixes fonts, s’hi han incorporat qüestions que «han millorat la llei», però que modifiquen els drets fonamentals ja reconeguts per l’avantprojecte.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Llei trans Dia de l'Orgull LGTBI+ Consell de Ministres Govern LGTBI Igualtat Ministeri d'Igualtat
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura