Nou revés per al català a les aules
El TSJC ordena a dues escoles més impartir el 25% de classes en castellà
El tribunal reitera que la Generalitat «ha incomplert» les quotes en una «proporció raonable»
La sentència només afecta les classes a les quals acudeixen els fills de les famílies demandants

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha ordenat mesures cautelars perquè s’imparteixi el 25% de les matèries en llengua castellana en dues noves escoles de Catalunya, després de la demanda presentada per dues famílies amb fills que estudien en aquests centres educatius. Es tracta de les dues primeres decisions acordades pel TSJC després que Tribunal Suprem ratifiqués al novembre la sentència del TSJC que obliga a impartir el 25% de les matèries en castellà en totes les escoles.
Així, les classes a les quals acudeixen els nens de les famílies demandants hauran de fer una altra assignatura troncal en castellà, a més de la matèria de llengua castellana.
La Generalitat «ha incomplert» les quotes
El tribunal reitera que a la Generalitat de Catalunya «li corresponia determinar la presència vehicular del castellà en proporció raonable» i, per tant, entén que «ha incomplert» les quotes. Les dues interlocutòries, a les quals ha tingut accés Efe, són del febrer i van ser notificades els dies 2 i 16 de març. Els centres afectats per aquesta resolució encara no han transcendit.
El TSJC resol a favor de les dues famílies demandants «partint de la consideració del català com a centre de gravetat del sistema educatiu, amb la corresponent traducció en l’horari lectiu que s’ha de derivar de l’esmentat principi». Per contra, el departament d’Educació va anunciar el 22 de març que ha començat a desplegar una nova llei educativa que esquivi la sentència i impulsi l’ús del català a les aules.
Un mes per aplicar la sentència
La decisió insta les dues escoles perquè «adoptin les disposicions pedagògiques oportunes en ordre a l’efectiva execució de l’acordat, donant compte detallada al tribunal en el termini d’un mes». La resolució afegeix que «el material didàctic necessari s’haurà de correspondre amb la llengua docent». És a dir, en castellà.
La sentència només afecta les classes a les quals acudeixen els fills de les famílies demandants
Notícies relacionadesAl marge de l’aplicació de les mesures cautelars perquè s’imparteixi el 25% de les matèries en castellà en el grup d’escolarització dels seus fills, les famílies demanaven «estendre aquest percentatge a tot el centre educatiu».
Com a resposta, el TSJC conclou que les mesures «s’adopten respecte al fill/-a de l’actor en els termes expressats, en funció del seu interès legítim i atesa la naturalesa cautelar de la pretensió, sense que en aquesta peça s’hagin de resoldre qüestions relatives a l’execució de la sentència dictada en un altre procés». Per això va «denegar la pretensió» d’aplicar la quota del 25% de castellà a la resta dels dos centres educatius.
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Política lingüística Educació secundària Educació primària Educació a Catalunya Castellà Català Immersió lingüística
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant