‘Orgull s’escriu amb H’, la campanya d’HONOR i Prensa Ibérica contra els clixés del país

L’empresa de tecnologia HONOR i Prensa Ibérica, empresa a la qual pertany aquest diari, estan portant a terme una acció que consisteix a desmuntar molts dels tòpics vinculats a les diferents comunitats autònomes. L’objectiu és apel·lar a l’orgull de pertinença que les persones tenen a la terra on han nascut o viscut. Per a això s’ha llançat una provocativa campanya en què un tòpic funciona com a disparador per a la reflexió. 

‘Orgull s’escriu amb H’, la campanya d’HONOR i Prensa Ibérica contra els clixés del país
3
Es llegeix en minuts

La campanya porta per títol, ‘Orgull s’escriu amb H’, i és un joc de paraules que fa al·lusió als personatges que formen part de la història i de la vida de cada comunitat autònoma, aquells personatges de diferents àmbits que, per la seva trajectòria i aportacions al món, fan que sigui un honor ser d’on s’és.

Aquesta campanya va arrencar a Astúries amb la pregunta «¿Astúries és només ‘cachopo’?». Una pregunta amb una conclusió, que ha sigut que la gastronomia asturiana és molt més que ‘cachopo’, amb noms a l’avantguarda de la gastronomia com ara Nacho Manzano i el xef José Andrés.

Fora tòpics

Fora tòpicsDes d’El Periódico de Catalunya ens hem afegit a aquesta iniciativa llançant un post a les xarxes socials: «Catalunya, aquest lloc on el màxim èxit gastronòmic és un pa sucat amb tomàquet», una frase amb què animem els lectors a reflexionar, sota el ‘hashtag’ #esunHONOR, perquè és un honor ser de Catalunya.

Com era d’esperar, els primers comentaris a aquest post no han deixat ningú indiferent: «Enorgullir-se d’una cosa que no hem triat és d’idiotes, una altra cosa és valorar la sort d’haver nascut en una o una altra part del món. Barcelona és immensa per a tots els catalans», apunta una de les lectores. I és que la gastronomia catalana es tradueix en admiració de les persones de dins i fora de Catalunya que distingeixen l’alta de qualitat de la comunitat: «¿D’on va sortir aquesta cuina moderna i plena de màgia que avui dia es fa arreu del món? De les mans i el cap d’un crac, Ferran Adrià». Un reconeixement que es tradueix en l’orgull dels lectors, que, amb els seus comentaris, recorden els grans de la innovació gastronòmica com Ferran Adrià, que va revolucionar el món de la gastronomia i el va introduir en una nova era; els germans Roca, al capdavant del restaurant El Celler de Can Roca; Carme Ruscadella, única dona al món amb set estrelles Michelin; Jordi Artal, nou dues estrelles Michelín; Teresa Carles Nandu Jubany, el xef que ha venut 7 milions de croquetes en un any.

Més enllà de la gastronomia, el propòsit d’aquesta acció ha sigut despertar el sentiment de pertinença a Catalunya: «No soc nascuda aquí, però per a mi és un honor haver-me criat a Catalunya i sentir-la com la meva terra». Un sentiment que comparteix amb aquesta altra lectora que assenyala: «Per a mi Catalunya és una joia i un dels secrets més ben guardats d’Espanya. No soc catalana, però cada dia em sento més enamorada d’aquesta comunitat, de la seva cultura i del seu gentilici». Però, ¿per què és un honor ser de Catalunya?. Potser és, com apunta aquest lector, perquè «Catalunya és moltes coses, però abans que res, és respecte, educació, cultura, és lloc d’acollida, etc.», o potser perquè «és gran per a tots els que hi treballem i hi vivim. És majestuosa i bonica». Sigui el que sigui, estem convençuts que hi ha moltes més raons impossibles de recollir en aquest espai. És per això que et convidem a continuar compartint-les amb nosaltres. Fes clic aquí i explica’ns perquè #esunHonor ser català. (anem al post i a web url)

Sobre HONOR

Sobre HONORHONOR Technologies és un proveïdor global de dispositius intel·ligents que opera a Espanya des del 2021. L’empresa concep «la tecnologia com l’eina que permet a les persones revelar el talent que tots portem dins i convertir-se en la millor versió d’elles mateixes». Recolza la seva estratègia «en els pilars de la innovació, la qualitat i el servei».

Fora tòpics

Fora tòpicsCatalunya és una regió moderna i innovadora, i va molt més enllà de l’habitual pa amb tomàquet. Els lectors desmunten amb les seves opinions el tòpic sobre la regió que planteja El Periódico de Catalunya i l’empresa tecnològica HONOR dins de la campanya ‘Orgull s’escriu amb H’.

 

Temes:

Alimentació