Parricidi a València
Crim de Sueca: el petit Jordi és la primera víctima mortal per violència vicària el 2022
El pare del nen havia sigut condemnat per maltractament, i un jutjat li havia prohibit les visites

El Jordi va complir 11 anys fa tot just uns dies. Diumenge, el seu pare va acabar presumptament amb la seva vida a casa seva, a Sueca (València), malgrat que una condemna per maltractament masclista havia prohibit expressament qualsevol règim de visites. El Jordi és la primera víctima mortal de la violència vicària del 2022.
La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha confirmat aquest dilluns la naturalesa masclista del crim i que existien denúncies prèvies per violència de gènere. Des del 2013, 47 menors han sigut assassinats pels seus pares, les parelles o les exparelles de les seves mares.
‼️ Confirmamos el asesinato de un niño de 11 años en la provincia de Valencia el 3 de abril por presunta #ViolenciaDeGénero #ViolenciaVicaria.
— Delegación del Gob. contra la Violencia de Género (@DelGobVG) 4 de abril de 2022
🔴 Es el primer menor asesinado por violencia de género en España en 2022 y el número 47 desde 2013.#NosQueremosVivas#NiUnaMenos
A l’agost, el pare del nen va ser condemnat per maltractaments a la mare. En la condemna, se li va imposar una ordre d’allunyament, es va prohibir qualsevol règim de visites amb el fill i es va establir que la custòdia i la pàtria potestat recaiguessin exclusivament en la mare.
No obstant, un mes després, el pare i la mare del Jordi ratifiquen de mutu acord un conveni regulador de divorci amb custòdia compartida que havien presentat al juliol. Cap de les parts informa el jutjat que una sentència ferma ja havia establert aquestes qüestions.
Divendres, el nen va anar a passar el cap de setmana amb el seu pare i diumenge va ser presumptament apunyalat fins a la mort. Va ser la mare qui va informar el 112 que no aconseguia localitzar el seu fill.
Notícies relacionadesEl president del Govern, Pedro Sánchez, ha remarcat que la violència vicària és «la més terrible» de les violències que s’exerceixen contra les dones i ha expressat el seu dolor pel crim de Sueca.
La violencia estructural contra las mujeres se ejerce de muchas formas, la #ViolenciaVicaria es la más terrible. Gran dolor por el asesinato de un niño de 11 años en Valencia a manos de su padre. Debemos llegar a tiempo, evitar estos crímenes.
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) 4 de abril de 2022
Mi cariño a la madre y a la familia https://t.co/epsYb7cfvv
La ministra d’Igualtat, Irene Montero, ha incidit en el fet que un maltractador mai és un bon pare i ha recordat que la llei prohibeix establir visites als pares condemnats per maltractament o qui tingui una ordre de protecció per violència masclista.
Demana ajuda
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió