Pla de resposta a la guerra

Els perceptors de l’ingrés mínim cobraran un 15% més durant els pròxims tres mesos

L’IMV ha arribat aquest mes a 428.000 llars on viuen més d’un milió de persones i de les quals el 43% dels beneficiaris de la prestació són nens

Els perceptors de l’ingrés mínim cobraran un 15% més durant els pròxims tres mesos
2
Es llegeix en minuts

Els beneficiaris de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) percebran durant els mesos d’abril, maig i juny un 15% més de l’import mensual reconegut. Dins d’aquest increment s’hi inclouran els complements mensuals reconeguts i en quedaran exclosos els imports corresponents a períodes previs, així com altres conceptes de periodicitat no mensual que s’hagin pogut acumular.

Així ho recull el ‘Pla de Resposta’ a l’impacte econòmic de la guerra a Ucraïna que publica aquest dimecres el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i que entra en vigor aquest dijous.

L’ingrés mínim vital ha arribat aquest mes a 428.000 llars, on viuen més d’un milió de persones i on el 43% dels beneficiaris de la prestació són nens, cosa que suposa 456.000 nens.

L’increment de la quantia de l’IMV també serà d’aplicació, en els mateixos termes, a les sol·licituds d’aquesta prestació que hagin sigut presentades a la data de l’entrada en vigor d’aquest reial decret llei, però no hagin sigut resoltes, així com aquelles que es presentin posteriorment, sempre que els efectes del seu reconeixement no siguin posteriors a l’1 de juny del 2022.

L’actualització de la quantia de la prestació amb efectes d’1 de gener del 2022, prenent com a referència els ingressos anuals computables de l’exercici 2021, no afectarà aquest increment extraordinari, sempre que es mantingui el dret a la percepció de la prestació, una vegada s’hagi efectuat l’esmentada actualització.

Dins del pla de xoc davant la guerra s’ha aprovat, a més, un suplement de crèdit de 1.200 milions d’euros en el pressupost del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions destinat a finançar l’atenció de refugiats d’Ucraïna. L’esmentat crèdit extraordinari cobrirà totes les despeses per a la posada en marxa dels Centres de Recepció, Atenció i Derivació (Creade), així com el reforç de places del sistema d’acollida i la resta d’imports necessaris per a l’atenció de les persones procedents d’Ucraïna.

Una altra de les mesures que inclou el pla és l’assimilació de les persones sol·licitadores de nacionalitat espanyola d’origen ucraïnès a les persones apàtrides i refugiades en consideració a les dificultats que, a causa de la guerra, experimentaran les persones sol·licitadores d’origen ucraïnès per procurar-se els certificats de naixement i antecedents penals del seu país d’origen per incorporar-los a les seves sol·licituds en curs o que presentin mentre duri el conflicte.

Víctimes de tràfic

L’esmentat pla també recull l’assistència integral i allotjament segur a les dones víctimes del tràfic com a conseqüència del conflicte bèl·lic a Ucraïna, l’objectiu de la qual és garantir els drets dels col·lectius més vulnerables, entre els quals hi ha les dones. Aquestes víctimes podran acreditar-se pels serveis públics encarregats de l’atenció integral a aquestes víctimes o per les entitats especialitzades i se’ls donarà accés a serveis integrals i a allotjament segur.

Notícies relacionades

Així mateix, el Govern ha previst la concessió de subvencions destinades a la prevenció, detecció, atenció i protecció de víctimes de violència contra les dones i de víctimes de tràfic d’éssers humans i explotació sexual en el marc de la crisi humanitària.

Dins d’aquestes mesures hi ha previst ampliar el servei d’atenció del 016 també a dones víctimes de tràfic i explotació sexual, incloent-hi l’atenció en ucraïnès.