‘Fake news’
La notícia falsa de la destrucció de la Terra per l’impacte d’un asteroide queda desmentida
Tot i que la NASA no s’ha pronunciat sobre aquest objecte de petita mida, el seu impacte amb el nostre planeta és improbable

zentauroepp54551692 asteriode este asteroide se acerc a la tierra y la nasa no 200819132214
La notícia que anunciava la destrucció del planeta Terra per l’impacte de l’asteroide 2009 JF1 per al 6 de maig és una notícia falsa. La NASA no ha afirmat en cap moment que el nostre planeta estigui en perill per aquest objecte que va albirar el 2009, quan el van posicionar com el cinquè més perillós.
A més, aquesta mateixa informació ja va ser publicada el 2021, i ha sigut actualitzada amb un missatge que comunica que ha sigut desmentida.
Amenaça inexistent
La mida de l’asteroide, estimat en tot just 10 metres de longitud, suposa que les probabilitats que un objecte de l’esmentada mida causés danys en cas d’impactar amb la Terra són escasses.
A més, l’Agència Espacial Europea (ESA, per les seves sigles en anglès) va publicar el 14 de febrer un article explicant que 2009 JF1 havia sigut expulsat de la llista d’objectes perillosos, ja que, per la seva trajectòria, té una probabilitat d’impacte d’1 entre 1,7 milions.
Nou titular, mateixa notícia falsa
Notícies relacionadesMalgrat que la NASA encara no s’ha pronunciat sobre aquesta notícia falsa, la informació, que s’està viralitzant a les xarxes, ha quedat desmentida per complet quan diverses fonts han reportat que la notícia en qüestió ja havia sigut publicada el gener del 2021, tot i que amb un titular diferent: «La NASA posa data a la destrucció de la Terra: el 6 de maig del 2022» ha sigut actualitzat a «Data per a l’improbable impacte d’un asteroide amb la Terra: el 6 de maig del 2022».
Finalment, també s’ha afegit un missatge al final del primer paràgraf de la notícia, en què s’informa que «aquesta informació ha sigut desmentida».
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- La lliçó d’Alexia Putellas
- 68 cèntims per passatger Aena planteja una pujada de les taxes aèries del 6,5% el 2026 després d’una dècada congelades
- Al Parc de la Cogullada Els Mossos investiguen una agressió sexual amb arma blanca en un parc de Terrassa
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- INCLUSIÓ Així és la primera Barbie amb diabetis tipus 1: porta sensor de glucosa al braç i bolso per a la medicació
- Funció Pública El Govern canviarà la llei per evitar reclamar diners a persones vulnerables que hagin cobrat ajudes per error