Sancions
El Govern espanyol confisca a Barcelona el iot de l’oligarca rus Serguei Txemezov
L’empresari és al capdavant del conglomerat públic Rostec, una de les peces clau del complex militar i industrial rus

El Govern espanyol ha procedit a confiscar el iot ‘Valerie’ propietat de l’oligarca rus Serguei Txemezov, atracat al port de Barcelona, dins les sancions de la UE contra l’entramat paraestatal pròxim al Kremlin.
Txemezov és un vell amic de Vladímir Putin des que tots dos van treballar per a la KGB a l’Alemanya Oriental. Ara està al capdavant del conglomerat públic Rostec, una de les peces clau del complex militar i industrial rus.
El megaiot, valorat en uns 140 milions d’euros, era a la drassana MB92 del port de Barcelona, on aquest tipus de barcos, els més luxosos del món, se sotmeten a tasques de manteniment i ‘refit’.
Aquesta drassana, que té capacitat per allotjar 25 barcos de gran mida, té una plantilla de 170 empleats, però dona feina a unes mil persones més, que porten a terme tota mena de treballs sobre els iots (pintura, fusteria...).
En una entrevista a La Sexta, recollida per Europa Press, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, va informar d’aquesta confiscació i va assegurar que les sancions «al règim de Putin» i «als oligarques» estan tenint efecte.
En aquest sentit, va esmentar la «immobilització provisional» d’aquesta embarcació, de 85 metres d’eslora i va assegurar que «n’arribaran més».
Notícies relacionadesSánchez va advertir que són operacions complexes perquè aquestes persones tenen moltes societats interposades i «moltes pantalles» i, per tant, cal compartir informació entre serveis d’intel·ligència dins i fora de la Unió Europea.
«Hem d’actuar de manera contundent i carregar amb duresa contra Putin, el seu règim i els seus oligarques, que en aquest sistema de corrupció s’han enriquit oprimint el poble rus», ha afegit.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023