Crisi migratòria
Dos mil immigrants intenten saltar la tanca de Melilla
Les forces marroquines i la Guàrdia Civil han intentat frenar desenes de subsaharians, prop de 500 han aconseguit passar a Espanya
La tanca fronterera de Melilla ha registrat aquest dimecres al matí un assalt massiu, en què han participat 2.500 immigrants subsaharians, segons ha difós la Delegació del Govern i confirmen fonts de les forces i cossos de seguretat de l’Estat a la ciutat autònoma.
Dels que han intentat el salt, prop de 500 han aconseguit passar a territori espanyol, segons les mateixes fonts. Els immigrants que han aconseguit passar ho celebraven amb joia pels carrers de la ciutat, i intentaven enviar missatges a les famílies per les xarxes socials mentre es dirigien en nombrosos grups cap al Centre d’Estada Temporal d’Immigrants.
L’assalt a la tanca, pel sector de Beni Ensar, i molt a prop del barri del Príncep, ha començat les 7 del matí amb enfrontaments entre els subsaharians i els gendarmes marroquins. A les 9.30 h s’havia fet incontrolable, relaten fonts policials, que han observat l’ús per part dels immigrants de bastons, ganxos i trossos de metall, entre els quals, cargols i femelles, amb què han intentat retardar l’acció dels gendarmes.
Els guardes fronterers de la gendarmeria marroquina n’han interceptat centenars a la seva banda de la tanca, i la Guàrdia Civil ha fet el mateix al seu sector, però el multitudinari salt ha desbordat des del primer moment l’acció de les forces de seguretat.
Patrulles de la Guardia Civil i la Policia Nacional, amb ajuda de la Policia Local de Melilla, intenten encara agrupar algunes restes de l’onada d’immigrants per procedir a la seva identificació. Es tracta del salt a la tanca més nombrós que es recorda els últims cinc anys.
Un primer recompte de ferits a aquesta banda de la frontera dona un saldo de tres immigrants i tres guàrdies civils amb ferides de diversa consideració. La tanca ja no té els cables de concertina que la coronaven.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Medi ambient L'estiu de 2025 és el segon més càlid de la història a Catalunya: rècords de calor i nits tropicals
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó