Pesca
Així era el ‘Villa de Pitanxo’, del Grupo Nores, naufragat al Canadà
Tenia 50 metres d’eslora i va ser construït el 2004

El ‘Villa de Pitanxo’, el pesquer de Marín que naufragava dimarts de matinada en aigües pròximes al Canadà, al calador NAFO, era un barco d’acer de 50 metres d’eslora i gairebé 10 de mànega. Va ser construït el 2004 per part de la drassana de Vigo MCíes, ja extingida. Pertany a Grupo Nores, de Marín, que és propietat de l’històric armador Manuel Nores.
Segons recull el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Pesca, el barco és un dels que figuren al cens d’arrossegadors congeladors de NAFO, l’Organització de Pesques de l’Atlàntic Nord-Oest que regula l’activitat a les aigües situades a l’est del Canadà.
Pintat en blanc i blau fosc, l’arrossegador tenia una potència de 878,19 kW (1194,0 CV) i una capacitat de 825 GT (‘gross tonnage’, tonatge brut), de manera que era un dels més reconeguts de la flota marinesa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos