Tragèdia a l’Atlàntic

Un dels supervivents del naufragi del pesquer gallec, a la seva família: «No us preocupeu»

Un altre dels tres supervivents és Eduardo Rial Padín, nascut el 1980 i nebot del Juan, d’amplísima experiència i que exercia de capità

Un dels supervivents del naufragi del pesquer gallec, a la seva família: «No us preocupeu»
1
Es llegeix en minuts

Juan Padín, de 50 anys, és un dels tres supervivents del naufragi del pesquer ‘Villa de Pitanxo’. En un dels bots localitzats a la zona del sinistre –en total se’n van veure quatre–, dos mariners més van aconseguir posar-se fora de perill.

La dona de Padín, Sofia, va rebre a la casa de Donón, a O Hío (Cangas), la trucada del seu marit a les 13.30 h des del platja de Menduiña. «No et preocupis» van ser les poques paraules que va aconseguir dir-li. La dona, com el seu marit, estan destrossats per la tripulació que ha quedat enrere. Amb ella hi ha la germana deL Juan, Fita, i juntes esperen la trucada de l’armador.

Un altre dels tres supervivents és Eduardo Rial Padín, nascut eL 1980 i nebot deL Juan, d’amplísima experiència i que exercia de capità.

Familiars dels desapareguts també s’han traslladat fins a Marín per mirar d’obtenir informació sobre el naufragi.

Dispositiu de recerca

Un dispositiu marítim i aeri s’ha desplegat aquest dimarts a la zona de Terranova, en aigües del Canadà, després del naufragi del ‘Villa de Pitanxo’, un pesquer amb port base a Marín i 24 tripulants, dels quals tres han sigut rescatats amb vida i quatre han mort.

«Una tragèdia d’una magnitud que no recordàvem»

Notícies relacionades

L’alcaldessa de Marín, María Ramallo, també ha comparegut al conèixer la tràgica notícia. «Per Marín és un dia molt difícil; és una tragèdia d’una magnitud que no recordàvem, un naufragi que no només afecta el municipi, també Bueu i tota la comarca d’O Morrada», ha declarat.

La regidora, que es manté en contacte amb la delegació de Govern i la Conselleria del Mar, ha explicat que es troben a l’espera d’obtenir «més informació i certeses per transmetre-les, sobretot a aquestes famílies que, mentre esperen, desesperen davant un accident d’una magnitud tan gran».