Bancs

Una jubilada denuncia el seu banc per cobrar-li per atendre-la a la finestreta: «Soc gran, però no idiota»

No va poder retirar diners des del caixer automàtic i quan va sol·licitar ajuda li van dir que tenia una comissió de dos euros per fer l’operació

Una jubilada denuncia el seu banc per cobrar-li per atendre-la a la finestreta: «Soc gran, però no idiota»
1
Es llegeix en minuts

Una jubilada amb problemes de mobilitat ha enviat una carta als treballadors del BBVA on els explica que ha interposat una denúncia després de no haver pogut treure diners amb la cartilla al caixer ni haver rebut ajuda dels empleats, que pretenien cobrar-li dos euros per fer l’operació a la finestreta.

Amparo Molina, veïna de Burjassot (València) que assegura que és «gran, però no idiota», ha fet pública la carta en la qual relata que aquest dijous va acudir a les deu del matí a l’oficina bancària per retirar «una petita quantitat» dels seus estalvis que necessitava.

La seva cartilla li va donar problemes, cosa que li va fer impossible retirar els diners des del caixer automàtic, per la qual cosa, quan va arribar el seu torn, va sol·licitar ajuda i vostès –assenyala a la seva carta– no van voler o no els van permetre ajudar».

A la finestreta va demanar una «solució» per poder retirar els seus diners però li van indicar que «per finestreta tenia una comissió de dos euros», una quantitat que la va sorprendre «per desproporcionada i per difícil d’assumir» per a la seva situació econòmica.

«Tenint en compte que ja em cobren unes despeses de manteniment molt altes, vaig sortir de la seva oficina sense els meus diners i vaig passar el dia amb pocs euros» i finalment «vaig anar a posar una denúncia», explica la usuària.

Amparo Molina indica que no és normal que hagi de veure’s obligada a presentar una denúncia i ha assegurat que les entitats bancàries «haurien d’ajudar» als que, com ella, ho necessiten, així com «facilitar informació a les persones en situació de vulnerabilitat econòmica».

Notícies relacionades

A més afirma que hauria de ser possible sol·licitar un compte bancari bàsic «sense cap tipus de comissió de manteniment» i que s’hauria d’informar dels canvis que els afecten com a clients.

També demana als treballadors «més empatia i menys supèrbia amb els treballadors jubilats». Finalment afirma que un caixer automàtic «mai hauria de ser al carrer»; que té una llibreta d’estalvis perquè li «obliga l’Estat» i que, segons el seu parer, «és inhumà que tinguin esperant dretes persones amb problemes de mobilitat».

Temes:

Bancs Jubilació