La pandèmia a Catalunya
Salut amplia de 4 a 7 els dies per fer el test d’antígens als escolars
Finalitzat aquell període, la recepta electrònica del TAR deixa d’estar activa
Petita modificació del programa per fer test d’antígens (TAR) gratuït a alumnes companys d’un positiu. La Conselleria de Salut ha ampliat de quatre a set dies el termini per anar a la farmàcia adherida al programa a fer-se el test (en el cas d’alumnes de primària i ESO). Els alumnes d’infantil han d’anar al centre que els indiqui el CAP de referència de l’escola.
Segons expliquen des del departament del conseller Josep Maria Argimon, al principi s’havia estipulat que la recepta electrònica estigués activa al perfil de La Meva Salut de l’alumne durant quatre dies. Ara, s’ha decidit ampliar-lo a set dies per donar més temps a les famílies, de manera que podran fer aquest TAR en els set dies posteriors des de l’aparició del positiu a classe. Passat el termini (abans de quatre dies, ara de set) sense que s’hagi realitzat el test, la recepta deixa d'estar activa i desapareix del perfil del pacient.
La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha explicat aquest dimecres que s’ha fet una actualització del programa informàtic per assegurar que el sistema només obre una autorització de TAR per nen en relació amb l’episodi concret del positiu de classe, ja que algunes escoles havien informat que en algun cas s’havia generat més d’una recepta.
Malgrat aquesta ampliació, Salut continua recomanant a les famílies que facin el test als fills com abans millor, una vegada hagin comprovat que la prescripció electrònica del TAR figura a La Meva Salut del nen o nena.
El departament recorda que tot i que el test no és obligatori, sí que és recomanable. Com és recomanable esperar a tenir el resultat negatiu abans de tornar a l’escola. No obstant, qui opti per no fer el TAR o qui esperi el resultat, pot continuar anant a l’escola sense problemes.
A les escoles els contagis continuen desbocats. Segons les dades del Departament d’Educació d’aquest dimecres, en les últimes 24 hores s’han registrat a les escoles 17.442 positius entre alumnes, professors i personal extern. Així mateix, per primera vegada s’ha superat la xifra de 100.000 persones confinades. Concretament en el dia d’avui hi ha 101.276 persones de l’àmbit educatiu confinades. D’aquestes, 93.826 són alumnes, 7.409 són professors i 41 són personal extern.
Test d'antígens Mestres i professors Educació a Catalunya Coronavirus a Catalunya Col·legi Coronavirus
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
