Lidl

Polèmica a Alacant: un grup de persones reté una altra per robar una caixa de gambes d’un súper

Les xarxes s’han dividit entre els que consideren un delicte retenir algú contra terra i els que defensen la cadena

Polèmica a Alacant: un grup de persones reté una altra per robar una caixa de gambes d’un súper
2
Es llegeix en minuts

¿Justiciers o xivatos de la gamba? Aquest diumenge 2 de gener s’ha fet viral un vídeo en què es pot observar un grup de persones retenint contra terra una altra que, presumptament, havia sortit d’un supermercat Lidl ubicat a Alacant amb una caixa de gambes, sense pagar.

En el vídeo, que ràpidament s’ha fet viral, es pot escoltar la persona retinguda a terra queixar-se de dolor mentre tres persones més l’aixafen amb els genolls contra l’asfalt sota la mirada d’un altre grup que els envolta.

Les xarxes s’han dividit ràpidament entre aquells que defensen el supermercat i condemnen el furt com a «delicte» i els que no poden donar crèdit als arguments que defensen la gran cadena de supermercats, més tenint en compte, com així argumenten alguns, les dates nadalenques en les quals som.

«Si volien ser herois n’hi havia prou que un de tots aquests s’acostés al Lidl i pagués la caixa de gambes i a més li comprés un pot de maionesa. Així de senzill», afirma un tuitaire.

«La realitat és que amb la llei a la mà, els que estan cometent un delicte, o més d’un, són els que retenen el lladre. Robar una caixa de gambes sense violència no és delicte. Retenir una persona utilitzant la força sí», diu una altra usuària de la xarxa social. En aquesta línia també apunta un altre usuari que: «El furt és una falta, la retenció il·legal i agressió és un delicte».

Un altre usuari apel·lava ja no al fet de falta o penal, sinó al moral: «S’ha de ser idiota per retenir una persona per emportar-se una caixa de gambes per Nadal. Ni que fossin a heretar ells el Lidl».

Notícies relacionades

D’altra banda, altres han defensat l’actuació dels consumidors de Lidl«M’alegro molt que la gent s’impliqui i ajudi a aturar el que delinqueix». «No em fa cap pena. No ha robat pa, arròs o llet. Ha robat gambes. Molts espanyols fan sacrificis per pagar-se aquestes gambes o aquest be per Nadal», afirma un altre usuari.

Com sol passar en aquesta xarxa social, d’altra banda, d’altres no han desaprofitat l’oportunitat per criticar el cas recorrent a l’humor: