Conferència de Presidents
Ayuso rebutja la mascareta en exterior i només demana «autocura»
La presidenta de la Comunitat de Madrid, en contra dels seus companys de partit, deixa clar que no vol limitar els esdeveniments multitudinaris ni l’hostaleria per «no arruïnar més»

Mentre altres mandataris autonòmics del PP, com el gallec Alberto Núñez Feijóo i el murcià Fernando López Miras, criticaven les mesures anunciades per Pedro Sánchez per la seva tebiesa i reclamaven restriccions més dures davant la sisena onada, Isabel Díaz Ayuso va fer aquest dimecres el contrari. Per a la presidenta de la Comunitat de Madrid, fins i tot la recuperació de les mascaretes a l’exterior, una mesura considerada poc útil pels experts a causa que els contagis a l’aire lliure són molt poc freqüents, va massa lluny. Durant la Conferència de Presidents, Ayuso va advocar per fiar la resposta a l’«autocura» perquè «a hores d’ara ja tothom sap el que ha de fer»
Segons fonts presents en la cita, la presidenta madrilenya va defensar que l’ús de les mascaretes al carrer no sigui obligatori quan hi ha distància interpersonal. Segons el seu parer, la mesura hauria de ser una simple «recomanació».
«Va per a llarg»
Notícies relacionadesAyuso, que ha fet bandera durant la pandèmia de l’oposició a les mesures contra el coronavirus de l’Executiu central, també va deixar clar, en contra dels seus companys de partit, que no volia limitar els esdeveniments multitudinaris ni reduir els aforaments de l’hostaleria. El seu discurs es va centrar en la necessitat d’aprovar una llei de pandèmies, que d’altra banda no serviria per afectar els drets fonamentals, demanar un fons covid, una cosa que reclamen gairebé tots els presidents, i centrar-se en la vacunació.
«No compartim les mascaretes obligatòries a l’aire lliure si hi ha distància. Ni els rastrejadors militars a hores d’ara. ¿Quants? ¿Com? Són més eficaces les vacunes», va insistir. Ayuso va basar la seva victòria en les eleccions autonòmiques del 4 de maig passat en el seu missatge de «llibertat», que segons el seu parer consisteix a poder consumir en bars i restaurants. Aquest dimecres va tornar a repetir-ho. Per «no arruïnar més», i també per «salut mental», va deixar clar que no compartia els «tancaments» que havien proposat «molts». Tot i així, es va mostrar disposada a limitar les macrofestes.
- Previsió meteorològica L’Aemet ja avisa per al cap de setmana: això passarà a Espanya en les pròximes hores
- Oferta ocupació pública 2023 Sanitaris, docents, Mossos: així es distribueixen les 14.000 places que la Generalitat traurà a oposició
- Operació a Sau Els pescadors han capturat una tona de peixos al pantà de Sau
- Assetjament a les aules Intent de suïcidi d’un estudiant a Barcelona: «Ni el professor ni ningú em va ajudar davant el ‘bullying’»
- Art ocult Reapareix un mural dels anys 80 que estava amagat als passadissos del metro de Barcelona
- Kings League: partits, equips classificats i jugadors, en directe
- Conflicte a l’est Guerra Rússia - Ucraïna avui: última hora de la guerra un any després de la invasió de Putin
- Altes temperatures La Generalitat apuja fins als 277 municipis el risc alt d’incendi aquest cap de setmana
- A les Corts Una escola de Barcelona intenta salvar el seu pati amb un acord ‘in extremis’
- Augment de la tensió Putin anuncia que desplegarà armes nuclears a Bielorússia