Des de les 00 h d’aquesta nit

Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per la variant òmicron

Els viatgers arribats de qualsevol aeroport situat a Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbabwe s’hauran d’aïllar durant 10 dies

Espanya imposa quarantena als viatgers de països d’alt risc per la variant òmicron
1
Es llegeix en minuts

Espanya imposa des de les dotze d’aquesta nit deu dies de quarantena a tots els viatgers procedents de zones considerades d’alt risc, a causa de la variant òmicron del coronavirus que ha aparegut a diversos països del sud de l’Àfrica.

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) publica aquest dilluns l’ordre del Ministeri de Sanitat per la qual s’imposa aquesta mesura restrictiva als vols que arribin a Espanya, amb o sense escales intermèdies, des de qualsevol aeroport situat a Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbabwe.

En queden exclosos els passatgers a trànsit que siguin residents o titulars de visats de llarga durada de països europeus i estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, el Vaticà o San Marino, que es dirigeixin a aquests països, així com el personal aeronàutic necessari per portar a terme les activitats de transport aeri.

Els viatgers hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a la seva arribada a Espanya, o durant tota la seva estada si aquesta fos inferior a aquell termini.

Aquest període podrà finalitzar abans si al setè dia el viatger és sotmès a una prova diagnòstica d’infecció activa amb resultat negatiu.

Les proves admeses seran la NAAT o altres de basades en tècniques moleculars equivalents, així com els tests d’antígens que tinguin un rendiment mínim ≥ 90% de sensibilitat i ≥ 97% d’especificitat.

Notícies relacionades

Durant la quarantena s’han de mantenir al seu domicili o allotjament i limitar els accessos de terceres persones.

També han de restringir els seus desplaçaments als imprescindibles, com adquirir aliments, productes farmacèutics o de primera necessitat, l’assistència a centres de salut o per causes de força major.