Àrea metropolitana
El Govern destinarà 4,5 milions a retirar l’amiant de Badia del Vallès
Aragonès i l’alcaldessa, Eva Menor, destaquen la lluita veïnal que ha empès l'acceleració de l’eliminació del material
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dissabte una inversió de 4,5 milions d’euros per retirar l’amiant dels prop de 200 edificis residencials del municipi de Badia del Vallès. Aragonès ha destacat el cas especial de Badia, una ciutat «construïda fa 50 anys», en ple desenvolupisme sota el règim franquista, on hi ha «presència d’amiant a pràcticament tots els 200 edificis residencials» de la localitat.
Acompanyat de la consellera d’Acció Climàtica, Agenda Rural i Alimentació, Teresa Jordà, i de l’alcaldessa de Badia, Eva Menor, Aragonès ha assenyalat que aquesta «actuació excepcional» s’emmarca en una voluntat de «fer de Catalunya un país lliure d’amiant».
L’interès dels veïns
Notícies relacionadesL’alcaldessa, del PSC, ha celebrat aquest «dia històric» per a Badia del Vallès, ha agraït a Aragonès el seu «compromís» i ha destacat la «lluita veïnal» que ha fet possible anar transformant la ciutat i resoldre el problema de l’amiant, amb el «consens» entre administracions de colors polítics diferents.
Els recursos es canalitzaran com a subvenció a l’ajuntament, que ara haurà de posar en marxa els processos de licitació, a fi de tenir «una Badia lliure d’amiant» sense necessitat d’esgotar el termini del 2025 per a l’execució de les inversions, ha explicat Menor.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
