Volcà
Obren diligències per possible delicte en el rescat dels gossos atrapats a La Palma
Els responsables de l’empresa gallega Aerocamaras, abans d’abandonar les Canàries, diuen sentir-se «enganyats»
¿Qui és l’Equip A que ha salvat els conillers de La Palma?
La unitat orgànica de policia judicial de la Guàrdia Civil ha instruït diligències per si el presumpte rescat per terra dels gossos assetjats per la lava a La Palma pogués ser constitutiu de delicte, han informat a EFE fonts de l’institut armat.
Això, a part de la infracció administrativa que comporta que la persona o persones que pot ser que efectuessin el rescat dels gossos se saltessin un control establert per agents de l’autoritat.
El director tècnic del Pla d’Emergències Volcàniques de les Canàries (Pevolca), Miguel Ángel Morcuende, va indicar ahir que es va fer «tot el que s’havia de fer» en relació amb els gossos assetjats per la lava a La Palma, és a dir, mantenir-los amb vida al procurar-los aliment i beguda i autoritzar el seu rescat per dron.
A partir d’aquí, va assenyalar Morcuende, «ja no sabem res més», ni del presumpte rescat per terra ni dels presumptes autors, que van col·locar una pancarta en què deien que els gossos estaven bé i s’identificaven com ‘A Team’ (Equip A).
Fora d’això, va qualificar de «menyspreable» que algú se salti els perímetres de seguretat perquè posen en risc la seva vida i la dels equips que haurien d’anar en el seu auxili.
Els responsables de l’empresa gallega Aerocamaras, abans d’abandonar les Canàries, han publicat un missatge a les xarxes socials en què diuen sentir-se «enganyats» i insten les autoritats a investigar els fets.
- El mètode del forat a la carrosseria: roben un cotxe de 100.000 euros i intenten endur-se’n un de 180.000 a Calonge
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes
- Tradició catalana Controvèrsia pel pregó de la Festa Major de Lleida: "El blanqueig del feixisme a les institucions lleidatanes és intolerable"
- Dia de les Esquadres El cap d’Investigació Criminal dels Mossos lamenta l’homicidi "a l’atzar" d’Esplugues: "Ens podria haver passat a qualsevol"
- Eric Topol, expert en longevitat: “Hi ha moltíssims influencers que venen suplements cars i els atribueixen propietats que no s’han demostrat”
