La pandèmia a Catalunya
Aragonès descarta reobrir l’oci nocturn en les pròximes setmanes
Malgrat comprendre l’«angoixa» que pateix el sector, vol evitar una «desescalada ràpida» que propiciï una sisena onada
El Govern ha d’acreditar davant el TSJC la necessitat de mantenir els locals tancats

mitru botellon /
Aquest dilluns el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha descartat reobrir l’oci nocturn en les pròximes setmanes, fins que s’estabilitzi la situació hospitalària, per evitar una «desescalada ràpida» que propiciï la sisena onada de Covid-19 a Catalunya «Ens ha passat cinc vegades, ¿volem que ens en passi una sisena, amb una desescalada ràpida? Hem d’intentar, com a mínim, no cometre els mateixos errors», ha dit en una entrevista a TV-3.
La Generalitat haurà d’acreditar entre aquest dilluns i dimarts davant el TSJC la necessitat de mantenir l’oci nocturn tancat, després d’un cap de setmana en què han continuat millorant els indicadors epidèmics malgrat la proliferació de les aglomeracions i els ‘botellons’ nocturns.
Després de l’aixecament del toc de queda, els ‘botellons’ nocturns a Catalunya s’han multiplicat, sobretot en cap de setmana, i les patronals de l’oci nocturn han redoblat les seves exigències per reobrir discoteques i locals musicals més enllà de les 00.30 hores.
Malgrat comprendre l’«angoixa» que pateixen els treballadors i empresaris del sector, Aragonès ha rebutjat aquesta opció perquè «està molt clar el que ha passat en les anteriors onades». Abans de reobrir els locals d’oci nocturn, ha remarcat, s’ha d’«estabilitzar bé» la situació epidemiològica i «descongestionar l’àmbit assistencial i sanitari».
El president català ha refusat opinar sobre quan podria arribar la reobertura de bars musicals i discoteques, tot i que sí que ha apuntat que primer s’ha de «superar l’inici del curs escolar».
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA