La pandèmia a Catalunya
Aragonès descarta reobrir l’oci nocturn en les pròximes setmanes
Malgrat comprendre l’«angoixa» que pateix el sector, vol evitar una «desescalada ràpida» que propiciï una sisena onada
El Govern ha d’acreditar davant el TSJC la necessitat de mantenir els locals tancats

mitru botellon /
Aquest dilluns el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha descartat reobrir l’oci nocturn en les pròximes setmanes, fins que s’estabilitzi la situació hospitalària, per evitar una «desescalada ràpida» que propiciï la sisena onada de Covid-19 a Catalunya «Ens ha passat cinc vegades, ¿volem que ens en passi una sisena, amb una desescalada ràpida? Hem d’intentar, com a mínim, no cometre els mateixos errors», ha dit en una entrevista a TV-3.
La Generalitat haurà d’acreditar entre aquest dilluns i dimarts davant el TSJC la necessitat de mantenir l’oci nocturn tancat, després d’un cap de setmana en què han continuat millorant els indicadors epidèmics malgrat la proliferació de les aglomeracions i els ‘botellons’ nocturns.
Després de l’aixecament del toc de queda, els ‘botellons’ nocturns a Catalunya s’han multiplicat, sobretot en cap de setmana, i les patronals de l’oci nocturn han redoblat les seves exigències per reobrir discoteques i locals musicals més enllà de les 00.30 hores.
Malgrat comprendre l’«angoixa» que pateixen els treballadors i empresaris del sector, Aragonès ha rebutjat aquesta opció perquè «està molt clar el que ha passat en les anteriors onades». Abans de reobrir els locals d’oci nocturn, ha remarcat, s’ha d’«estabilitzar bé» la situació epidemiològica i «descongestionar l’àmbit assistencial i sanitari».
El president català ha refusat opinar sobre quan podria arribar la reobertura de bars musicals i discoteques, tot i que sí que ha apuntat que primer s’ha de «superar l’inici del curs escolar».
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona