FESTES EN PANDÈMIA
Desallotgen 5.500 persones dissabte a la nit en diversos punts de Barcelona
4.000 dels dispersats el primer dissabte sense toc de queda es concentraven en places i carrers de Gràcia l’última nit de la seva festa major
Els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana han desallotjat unes 5.500 persones en diversos punts de Barcelona aquest dissabte a la nit, especialment en places i carrers de Gràcia, l’últim dia de la festa major. Segons han informat a Efe fonts policials, durant aquesta nit passada –el primer dissabte de les últimes setmanes sense toc de queda a Barcelona–, els Mossos i la Guàrdia Urbana han desallotjat unes 4.000 persones al barri de Gràcia, unes 1.000 a la platja de Sant Miquel, a la Barceloneta, i unes 500 al passeig el Born. De moment, no consta que s’hagin produït detencions.
A més, els agents també han detectat durant la nit passada la presència de diverses concentracions de joves en altres punts de Barcelona, si bé en el seu cas no han sigut desallotjades perquè a l’acostar-se la policia se n’anaven o perquè no superaven el límit de deu persones que estableixen les restriccions per evitar el contagi del coronavirus.
A l’espera del TSJC
El Govern espera que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) avali demà, dilluns, la seva nova proposta per aplicar el toc de queda en 62 municipis, entre els quals Barcelona i les principals ciutats de la seva àrea metropolitana, després que dijous passat va rebutjar prorrogar-lo una setmana més en 148 municipis i va limitar l’aplicació d’aquesta restricció únicament a 19 localitats.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»