DRETS LABORALS
Treballadors del servei d’emergències 112 inicien una vaga indefinida
Exigeixen al Govern que es comprometi a negociar un conveni propi «ajustat a la seva tasca»

Protestas de los trabajadores de Emergéncias, el 112, de Reus /
Treballadors del servei d’emergències 112 de la Generalitat han iniciat una vaga indefinida, amb uns serveis mínims del 85%, per denunciar la «precarietat» de les seves condicions i exigir que el Govern es comprometi a negociar un conveni propi ajustat a la seva tasca. En una roda de premsa a Reus (Tarragona), on el 112 té la seu central, els membres del comitè de vaga Santi Torrella i David Vilaplana han advertit que la seva protesta comportarà que el nombre de trucades d’emergències diàries que no es podran atendre per falta de personal augmentin al voltant d’un 20%.
La vaga indefinida ha arrencat aquest dissabte amb el compromís dels seus participants de no aturar-la fins que la Generalitat «assumeixi el conflicte i mantingui un compromís ferm per negociar el conveni propi» que reconegui l’especificitat del seu servei públic, més enllà de l’actual conveni de servei de ‘call center’.
Els treballadors en vaga consideren una falta de «respecte» envers la plantilla i envers la ciutadania el «menyspreu» que creuen que reben de la conselleria d’Interior cap a la «situació de precarietat del servei» del 112.
A la taula d’Elena
Torrella i Vilaplana han insistit que la seva voluntat és finalitzar la vaga al més aviat possible pel bé dels ciutadans, tot i que han indicat que és una responsabilitat que recau en el departament d’Interior i en el conseller Joan Ignasi Elena, «que malgrat haver-se compromès a abordar el conflicte, fins ara no s’ha dignat a asseure’s amb els representants dels treballadors».
El conflicte va arrencar el maig, amb el concurs de creditors voluntari de l’antiga empresa adjudicatària, el Grup Nord, cosa que va posar en perill els sous dels treballadors, segons el comitè de vaga. No obstant, les reclamacions del col·lectiu es remunten a anys enrere, amb l’objectiu d’aconseguir un conveni propi que s’ajusti a les particularitats del servei i a una posterior internacionalització.
Notícies relacionadesDe fet, segons els treballadors, la Generalitat obliga actualment l’empresa adjudicatària a contractar el servei dins del conveni de ‘call center’, que creuen que no s’ajusta a les característiques d’aquest servei públic d’emergències.
Disculpes als ciutadans
Els vaguistes han demanat disculpes als ciutadans per la precarietat en el servei i han advertit que més enllà de les millores que comportaria aplicar un conveni propi per als treballadors també ho seria per als usuaris, que són els destinataris finals del 112, per la qual cosa han demanat a la Generalitat que sigui «responsable» per trobar una solució.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»