DRETS LABORALS

Treballadors del servei d’emergències 112 inicien una vaga indefinida

  • Exigeixen al Govern que es comprometi a negociar un conveni propi «ajustat a la seva tasca»

Protestas de los trabajadores de Emergéncias, el 112, de Reus

Protestas de los trabajadores de Emergéncias, el 112, de Reus / ACN

2
Es llegeix en minuts

Treballadors del servei d’emergències 112 de la Generalitat han iniciat una vaga indefinida, amb uns serveis mínims del 85%, per denunciar la «precarietat» de les seves condicions i exigir que el Govern es comprometi a negociar un conveni propi ajustat a la seva tasca. En una roda de premsa a Reus (Tarragona), on el 112 té la seu central, els membres del comitè de vaga Santi Torrella i David Vilaplana han advertit que la seva protesta comportarà que el nombre de trucades d’emergències diàries que no es podran atendre per falta de personal augmentin al voltant d’un 20%.

La vaga indefinida ha arrencat aquest dissabte amb el compromís dels seus participants de no aturar-la fins que la Generalitat «assumeixi el conflicte i mantingui un compromís ferm per negociar el conveni propi» que reconegui l’especificitat del seu servei públic, més enllà de l’actual conveni de servei de ‘call center’.

Els treballadors en vaga consideren una falta de «respecte» envers la plantilla i envers la ciutadania el «menyspreu» que creuen que reben de la conselleria d’Interior cap a la «situació de precarietat del servei» del 112.

A la taula d’Elena

Torrella i Vilaplana han insistit que la seva voluntat és finalitzar la vaga al més aviat possible pel bé dels ciutadans, tot i que han indicat que és una responsabilitat que recau en el departament d’Interior i en el conseller Joan Ignasi Elena, «que malgrat haver-se compromès a abordar el conflicte, fins ara no s’ha dignat a asseure’s amb els representants dels treballadors».

El conflicte va arrencar el maig, amb el concurs de creditors voluntari de l’antiga empresa adjudicatària, el Grup Nord, cosa que va posar en perill els sous dels treballadors, segons el comitè de vaga. No obstant, les reclamacions del col·lectiu es remunten a anys enrere, amb l’objectiu d’aconseguir un conveni propi que s’ajusti a les particularitats del servei i a una posterior internacionalització.

Notícies relacionades

De fet, segons els treballadors, la Generalitat obliga actualment l’empresa adjudicatària a contractar el servei dins del conveni de ‘call center’, que creuen que no s’ajusta a les característiques d’aquest servei públic d’emergències.

Disculpes als ciutadans

Els vaguistes han demanat disculpes als ciutadans per la precarietat en el servei i han advertit que més enllà de les millores que comportaria aplicar un conveni propi per als treballadors també ho seria per als usuaris, que són els destinataris finals del 112, per la qual cosa han demanat a la Generalitat que sigui «responsable» per trobar una solució.