Nou contracte
Pfizer i Moderna apugen els preus de les seves vacunes per a Europa
Les farmacèutiques augmenten el cost de les seves dosis aen el l nou contracte amb la Unió Europea

Un sanitario, con una vacuna contra el covid /
Les farmacèutiques Pfizer i Moderna, les principals distribuïdores de vacunes contra la Covid-19 a Espanya, apugen el preu de les seves dosis en l’últim contracte amb la Unió Europea. Segons apunta una anàlisi publicat aquest diumenge a ‘The Financial Times’, una punxada de Pfizer passarà de costar 15,50 a 19,50 euros i una dosi de Moderna passarà dels 19 a 21 euros, tot i que l’increment podria haver arribat als 24 euros la unitat. Això suposa que el preu de les injeccions s’ha incrementat entre un quart i una desena part.
L’augment del preu de les dosis, revelen fonts pròximes a les negociacions, es podria deure al fet que «si les vacunes funcionen, això augmenta el seu valor». Les dues companyies han negat fer declaracions sobre aquesta qüestió al·legant qüestions de confidencialitat. Fonts pròximes a la Comissió Europea argumenten que Europa havia acordat pagar un preu més alt per assegurar subministraments de les plantes de fabricació europees.
El nou contracte de les farmacèutiques amb la Unió Europea, destinat a subministrar vacunes als Vint-i-set, preveu l’entrega de 2.100 milions d’injeccions fins al 2023. Brussel·les també s’ha reservat el dret a reclamar 1.800 milions de dosis addicionals de la vacuna de Pfizer «si són necessàries injeccions de reforç i si necessitem vacunes addicionals en el context de variants».
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Investigació oberta Detingut un jove per agressió sexual a una menor tutelada
- Josep Abellán, cardiòleg: "Si tens plaques de colesterol, no hi ha marxa enrere. O això crèiem"
- Tennis Alcaraz es corona a Queen’s després d’una gran batalla i apunta cap al seu tercer Wimbledon
- Escalada de tensió al Pròxim Orient L’Iran promet venjança mentre el seu parlament reclama el tancament de l’estret d’Ormuz
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central