Comunicació

El nou diari de Prensa Ibérica es dirà ‘El Periódico de España’

  • El grup de comunicació avança en la configuració de tots els seus equips per llançar la seva nova capçalera nacional l’últim trimestre de l’any

El nou diari de Prensa Ibérica es dirà ‘El Periódico de España’
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

‘El Periódico d’Espanya’ és el nom triat per Prensa Ibérica per anomenar el diari que dirigirà el periodista Fernando Garea. La companyia trepitja l’accelerador per fer realitat el seu anunciat projecte d’un nou diari imprès i digital amb seu a Madrid l’últim trimestre d’aquest any.

En les últimes setmanes, Prensa Ibérica, grup líder de la informació regional a Espanya, ha incorporat al projecte diversos professionals de primer nivell i ha intensificat els seus esforços per perfilar tots els equips. A més de Fernando Garea en la direcció del mitjà, Prensa Ibérica ha incorporat recentment, procedents del Grup Prisa, Felipe de Lucas, com a conseller delegat de Prensa Ibérica 360°, i Juan Pedro Díaz Armendáriz, com a director general comercial. Els dos reforços s’emmarquen en la concepció d’‘El Periódico de España’ com una de les principals apostes editorials del grup.

Jesús Javier Prado, que acredita una trajectòria de més de 25 anys en l’empresa, ha sigut nomenat gerent del diari. I el periodista Juan Varela, amb una dilatada carrera professional dins i fora d’Espanya en processos de transformació, comesa a què va dedicar les seves últimes etapes a Efe i Telemadrid, s’incorpora com a gerent de verticals per dirigir el desenvolupament de tots els canals temàtics del grup, que seran també part fonamental del nou diari.

‘El Periódico de España’ disposarà de redacció pròpia, a més dels continguts del conjunt de mitjans del grup Prensa Ibérica, per donar veu a tot Espanya, en un nou mitjà.

El nou diari formarà part de la xarxa de mitjans de Prensa Ibérica, un grup que en l’actualitat edita 24 diaris impresos i digitals en onze comunitats autònomes i diverses revistes.

Notícies relacionades

A internet, on el grup compta amb un creixent posicionament, les publicacions de Prensa Ibérica arriben als 26,3 milions d’usuaris únics i superen els 558 milions de pàgines vistes al mes (Comscore).

Amb 1,7 milions de lectors en paper (EGM) i més de 185.000 exemplars diaris (OJD), el grup és líder en audiència i difusió a diverses autonomies.