Assaig remunerat
La vacuna catalana contra la Covid Hipra busca voluntaris d’entre 18 i 39 anys
Necessiten persones que no hagin passat la malaltia i que tampoc estiguin vacunades

La farmacèutica gironina Hipra busca voluntaris d’entre 18 i 39 anys per participar en l’assaig clínic de la seva vacuna contra la Covid. La multinacional necessita persones que no hagi passat la malaltia i que tampoc estiguin vacunades. Aquests són els requisits per participar en l’estudi de la Fase I / II de vacunació, que està avaluant el Comitè d’Ètica de l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS).
L’estudi començarà el mes d’agost al Clínic i al Trueta de Girona, i els voluntaris rebran una remuneració. Els interessats a participar-hi poden contactar amb els dos hospitals.
Els participants rebran dues dosis de la vacuna en fase d’investigació o d’una vacuna ja comercialitzada i se’ls farà seguiment durant un any per conèixer la seguretat i la resposta immune.
L’empresa, amb seu a Amer (Selva), ja va anunciar a principis d’any que la investigació estava molt avançada i que preveien començar els assajos clínics aquest estiu, una vegada finalitzades les proves.
Visita de Sánchez
Notícies relacionadesL’empresa Hipra, situada a Amer (Girona), preveu produir 400 milions de dosis de la seva vacuna contra la Covid-19 durant el 2022. L’ambiciós objectiu ha sigut suficient per atraure l’atenció del president del Govern central, Pedro Sánchez, que va visitar les instal·lacions de la firma a l’abril amb l’objectiu de recolzar els projectes d’aquesta ambiciosa firma, que transita de l’àrea de la salut animal a la humana amb esperances d’aportar una vacuna efectiva l’any que ve.
Es tracta d’una vacuna de proteïna recombinant que ha sigut dissenyada per optimitzar-ne la seguretat i induir una potent resposta immunitària neutralitzadora del virus de la Covid-19. A més, es conservarà entre 2 i 8 graus centígrads, cosa que facilitarà la seva logística i distribució. Hipra ocupa el sisè lloc en el rànquing mundial de vacunes per a la salut animal i s’està especialitzant progressivament en el desenvolupament de vacunes per a humans
- Tecnologia humana La població flotant i la solitud adulta empenyen a un ‘boom’ d’‘apps’ per fer amics a Barcelona
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Els visitants de BCN estalvien allotjant-se fora de la ciutat
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- La idea d’Israel
- El conflicte del Pròxim Orient França busca aliats per desplegar una missió militar internacional a Gaza
- Espanya proposa 16 mesures per augmentar la pressió sobre Israel
- ALS EUA Un congressista afirma tenir el suport per revelar arxius del cas Epstein
- Organització de Cooperació de Shanghai La Xina i l’Índia certifiquen una nova sintonia política en presència de Putin