Brots de Mallorca i Menorca
Més de 350 joves catalans contagiats per viatges de fi de curs
166 estudiants catalans s’han contagiat de Covid a Mallorca
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha informat aquest dimarts que el brot de Covid entre estudiants que van viatjar a Mallorca ascendeix a 166 de contagiats a Catalunya, mentre que creix també l’altre de Menorca i ja hi ha 153 positius. A més, hi ha 2.334 contactes estrets vinculats a aquests brots i la Conselleria ha reivindicat l’«elevada activitat de seguiment i investigació» que han assumit aquests dies els serveis de vigilància epidemiològica.
Segons les últimes dades del Departament de Salut sobre el brot relacionat amb viatges de fi de curs organitzats per alumnes entre l’11 i el 20 de juny a Mallorca, dels 166 casos positius 70 corresponen a Barcelona ciutat, 68 a la regió sanitària de Catalunya Central, 15 a la de Girona i 13 estan repartits per altres territoris. A través de nombroses trucades, Salut ha detectat 560 casos estrets relacionats amb aquest brot, que afecta Catalunya i altres comunitats autònomes.
Així mateix, creix el nombre de contagiats en l’altre brot d’estudiants a Menorca, amb un total de 153 positius diagnosticats a Catalunya (la majoria també localitzats a la província de Barcelona) i del qual s’ha confirmat una xifra elevada de contactes estrets, un total de 1.487, cosa que representa 9,7 contactes per cada cas confirmat.
Del tercer brot, originat en un altre viatge d’estudiants a Tenerife, hi ha 34 casos confirmats a Catalunya i 287 contactes estrets.
Durant la jornada d’aquest dilluns els serveis de vigilància epidemiològica van realitzar 3.119 primeres trucades a nous contactes (des del principi del brot ja s’han efectuat 5.292 trucades) per localitzar i aïllar possibles contagiats, mentre s’han programat 1.528 noves proves.
En aquests brots hi ha o bé casos poc simptomàtics o bé asimptomàtics per la qual cosa s’ha de realitzar un «bon estudi epidemiològic que necessita cert temps» ja que, segons el departament, hi ha un gran nombre de contactes per investigar. Així, Salut ha fet una crida a les persones que han anat a un viatge d’aquestes característiques que siguin «especialment acurades» amb les mesures de protecció, estiguin atentes a qualsevol simptomatologia i col·laborin amb els serveis de vigilància epidemiològica.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
