Estiu del 2021

La Fundació Catalana de l’Esplai preveu superar els 68.000 participants per a la campanya d’estiu del 2021

  • Fundesplai ha presentat l’‘Informe anual 2020-2021’ i la campanya d’activitats d’estiu sota el lema de «Fer possible un món millor» i que preveu arribar a les xifres del 2019

  • El 2020, van baixar les dades de participants amb un total de 172.778 respecte als més de 280.000 integrants de l’any anterior. A l’estiu, la xifra també ha descendit dels prop de 70.000 als 35.718 participants

  • Hi ha hagut un augment del 57% de les beques atorgades a l’estiu respecte al total de participants a famílies vulnerables

3
Es llegeix en minuts

La limitació de les activitats per als més petits ha sigut una constant aquest últim any des que va començar la pandèmia. El tancament de les extraescolars, les limitacions d’aforament, els parcs tancats han fet que les necessitats dels més joves de fer activitats lúdiques hagin crescut amb el pas del temps. A això s’hi ha unit també l’interès de les famílies perquè els seus fills trenquin amb la seva rutina i puguin disfrutar de les activitats a l’aire lliure després d’un any complicat. Amb tot, la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai) ha constatat aquest divendres, en la presentació de la campanya d’estiu del 2021, el fort creixement que han tingut en l’índex de reserves, que ja dobla les que tenien el 2019 en les mateixes dates i que suposa un augment del 103%. 

Fa dos anys, quan no hi havia pandèmia, Fundesplai, una iniciativa sense ànim de lucre que treballa per a la infància i joventut, va tenir al voltant de 70.000 participants en la campanya d’estiu entre els més de 100 campaments que formen part de l’entitat. Després de l’augment de reserves, l’objectiu de la Fundació per a l’estiu del 2021 és arribar a aquesta xifra i fins i tot superar-la. El 2020, les dades van baixar fins als 35.718 participants, però el més important que valoren des de l’entitat és que va ser la primera experiència de resocialització de nois i noies després del confinament. La directora general de Gestió i Serveis de Fundesplai, Cristina Rodríguez, en destaca la importància. «L’estiu del 2020 va ser el millor antídot contra el confinament en la infància», comenta.

Augment de famílies en situació de vulnerabilitat

Augment de famílies en situació de vulnerabilitatLa directora ha explicat que durant aquests tres mesos es van atorgar «4.667 beques i ajudes d’activitats d’estiu i hem atès 995 persones vulnerables durant la pandèmia», segueix. El director d’Innovació i Continguts, Carles Xifra, ha remarcat que «la demanda de beques respecte al total de participants ha augmentat un 57% respecte al 2019» i ha conclòs que l’augment de les dotacions per a famílies vulnerables era «per les persones que estaven en erto». Quant a aquest any, Fundesplai ha detectat «més famílies en les quals tant el pare com la mare estan en situació d’atur o erto», i per això ha fet una crida a la campanya solidària ‘Un estiu per a tothom’ per arribar a més infants. Totes aquestes dades s’emmarquen en l’Informe anual 2020-2021, que també ha presentat avui la Fundació. En total, els diferents programes de l’entitat han arribat a 172.778 participants, fet que contrasta amb els més de 280.000 integrants que van tenir el 2019. 

Campanya d’estiu 2021

Campanya d’estiu 2021Totes les activitats estan organitzades per la fundació o en col·laboració amb escoles, entitats i ajuntaments, així com els 115 campaments que integren la Federació Catalana de l’Esplai. L’objectiu i eix comú de totes les activitats programades per a aquest estiu 2021 van entorn de «fer possible un món millor». Així, els programes treballaran el desenvolupament sostenible i els valors pedagògics de solidaritat, iniciativa, pluralisme i felicitat amb què s’orienten a Fundesplai. «Donem importància a l’educació per la sostenibilitat en totes les activitats que fem i que es tradueixen en camps de treball per tot el territori, en la recuperació de murs de pedra seca, investigació de noves rutes, etc.», afegeix Xifra.

Notícies relacionades

Entre les entitats que hi participen Carles Xifra ha destacat les col·laboracions amb EL PERIÓDICO, que organitza per sisè any consecutiu tres camps de voluntariat ambiental per a joves de 13 a 17 anys, la quarta edició del campus de Periodisme organitzada pel diari ‘Ara’ o la nova activitat en col·laboració amb la Fundació Cram del Campus Científic Marí per a joves de 12 a 17 anys per treballar la importància i conservació del medi marí del Mediterrani. 

El director també ha exposat l’acció col·lectiva que s’efectuarà el 22 de juliol, on cada grup farà un projecte de forma simultània i descentralitzada en tots els casals, campaments i cases de colònies del territori. I finalment, ha fet una crida per participar en la gimcana virtual que s’està portant a terme aquests dies, en substitució de la tradicional Festa Esplai, i que finalitzarà amb un concert demà, dissabte, a les 18.00 hores amb el grup de The Penguins i que es podrà veure en directe a la seva web. 

Temes:

Estiu