21 infectats
Un mort per un brot de Covid en un geriàtric de Girona
Els afectats són 5 treballadors sense vacunar i 16 residents, la majoria, asimptomàtics

Un brot de coronavirus a la residència Pla de Martís d’Esponellà ha afectat 21 persones i ha provocat una mort entre els usuaris. Segons ha pogut saber ‘Diari de Girona’, el brot a la residència ha afectat 5 treballadors que no estaven vacunats, d’una plantilla de 37, i 16 residents, la majoria dels quals, asimptomàtics, dels 50 que té el geriàtric. Com a conseqüència, s’ha produït la mort d’una resident, d’edat avançada i amb diverses patologies prèvies. La resta de residents són asimptomàtics.
Des del Departament de Salut i l’Agència de Salut Pública s’està fent un seguiment i control del brot, juntament amb la direcció del centre. Quant a la situació clínica dels residents, que presenten símptomes lleus o asimptomàtics, està sent vigilada pels professionals de l’Equip d’Atenció Bàsica de Salut de Banyoles.
Notícies relacionadesAquest és l’únic geriàtric de la Regió Sanitària de Girona que està catalogat com a «vermell», perquè té un brot actiu. De fet, segons va publicar l’agència EFE, només hi ha dues residències vermelles més a tot Catalunya i són a la Regió Sanitària Metropolitana Sud.
Seguidament, Girona compta amb dues residències «taronges», és a dir, que tenen brots controlats. Una d’aquestes és a l’Alt Maresme , que té alguns treballadors infectats, i l’altra és la residència Zoilo Feliu de la Bisbal d’Empordà. El consistori del municipi ja va avançar la setmana passada que la residència municipal tenia un brot. Segons va actualitzar aquest diari, fins aquest dimarts hi havia 26 residents positius, d’un total de 55. Tots presenten simptomatologia lleu excepte un resident d’edat avançada, traslladat al sociosanitari Palamós Gent Gran, que es trobava en estat greu. Quant als treballadors, d’una plantilla de 56 professionals, dos han donat positiu.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Baròmetre sanitari 2025 Un 20% dels espanyols ha necessitat atenció mèdica per problemes de salut mental l’últim any
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»