La conquista de l’espai
S’enlaira la primera missió tripulada de SpaceX amb un coet reutilitzat
La Crew 2, amb quatre astronautes a bord, arribarà dissabte a l’Estació Espacial Internacional

Space X ha llançat amb èxit aquest divendres la seva primera missió tripulada amb un coet reutilitzat. L’enlairament, rumb a l’Estació Espacial Internacional (ISS), ha tingut lloc aquest divendres al matí al Centre Espacial Kennedy de Florida, al sud-est dels Estats Units. «Es torna a enlairar [la càpsula Crew Dragon] Endeavour: quatre astronautes de tres països de la Crew 2, de viatge cap a l’única i inimitable Estació Espacial Internacional», ha anunciat oficialment l’empresa quan el coet Falcon 9 s’ha enlairat a les 05.49 hores (09.49 hores a Espanya). El llançament d’aquesta missió conjunta entre l’Space X i la NASA estava previst primer per a dijous, però es va haver d’ajornar per les males condicions meteorològiques.
La missió Crew-2 inclou quatre astronautes: dos nord-americans, Shane Kimbrough i Megan McArthur, el japonès Akihiko Hoshide i el francès Thomas Pesquet, aquest últim de l’Agència Espacial Europea. Tots ja han participat en missions espacials. Està previst que la tripulació arribi a l’ISS aquest dissabte.

Aquesta és la segona missió de rutina cap a l’ISS des que els Estats Units van reprendre els vols tripulats a l’espai l’any passat després d’una aturada de nou anys, i la primera amb un europeu a bord. A més, és la tercera de l’etapa de col·laboració entre l’Space X i la NASA.
L’SpaceX, fundada per Elon Musk, s’ha reafirmat com la proveïdora preferida de la NASA per al transport espacial, ja que la càpsula Starliner de Boeing acumula retards en els seus vols de prova. L’èxit al maig del 2020 del primer vol de prova tripulat de SpaceX va trencar el monopoli rus sobre els vols a l’ISS i els va tornar als nord-americans la capacitat d’aconseguir aquesta gesta, després que el programa de transbordadors espacials ‘Shuttle’ fos clausurat el 2011.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»