Reactivació d’un sector clau

Turisme de Barcelona inicia a Moscou la campanya per reactivar el sector després de la pandèmia

  • La pandèmia ha servit per reorientar la promoció a fi d’atraure «un visitant de qualitat, respectuós amb la destinació i la cultura del lloc», assegura la directora de l’organisme a la capital russa

  • El departament de Marian Muro ha triat Rússia com a primer escenari de la nova campanya a causa de la potència del seu mercat i a l’elevat poder adquisitiu del seu turista

3
Es llegeix en minuts
Marc Marginedas
Marc Marginedas

Periodista

Especialista en països de l'antiga Unió soviètica i el món àrab-islàmic.

ver +

La pandèmia de Covid-19 ha paralitzat per complet, durant l’últim any, el sector del turisme a Barcelona, que representa al 12% del PIB de la ciutat i genera un 9% de l’ocupació. Amb l’aixecament d’algunes de les restriccions de viatge, és el mercat rus un dels que està mostrant més ànsia i dinamisme a l’hora de plantejar viatges a l’estranger, fins i tot de cara al present exercici. Per aquesta raó, una delegació de Turisme de Barcelona, encapçalada per la seva directora, Marian Muro, ha viatjat aquesta setmana a Moscou i Sant Petersburg per portar a terme una campanya de promoció de la ciutat assentada en la «qualitat», la «sostenibilitat» i la «digitalització», bases molt diferents respecte a anteriors exercicis.

«Barcelona vol un visitant de qualitat, que sigui respectuós amb la destinació, que sabem que valora, és sensible i mostra interès per la cultura, la gastronomia i els territoris de l’entorn de Barcelona», ha declarat Muro durant una roda de premsa a la capital russa. No només es tracta del primer acte promocional de l’urbs barcelonina a l’exterior des de l’inici de la pandèmia, sinó també la primera ciutat els representants de la qual, superant les restriccions de viatge, arriben fins a Moscou per intentar captar visitants d’aquest país per quan les restriccions s’aixequin. «Sabem que és molt important ser els primers», destaquen fonts del departament.

La possibilitat que fins i tot aquest any turistes russos puguin viatjar a Barcelona depèn de variables que, segons ha aclarit Muro als seus interlocutors moscovites, escapen a la voluntat del departament que dirigeix. «Hi ha a l’horitzó quatre elements que no existien fins ara i que poden ser determinants per a l’obertura a partir de juny dels mercats: vacuna, és a dir, si el 70% dels europeus estan vacunats i s’aconsegueix certa immunitat; menys pressió sanitària i millor salut de les persones; reducció de les restriccions com a conseqüència de l’anterior, i l’aprovació (per part de la UE) d’un passaport verd, sobre el qual s’està treballant», ha destacat la responsable. Les enquestes russes mostren que més d’un 80% dels ciutadans del país es plantegen fer un viatge a l’estranger durant aquest any 2021.

Reobre la infraestructura hotelera

Muro ha informat els assistents que la infraestructura hotelera de la ciutat està tornant a l’activitat a molt bon ritme: «El 40% dels hotels ja han reobert», una xifra que pot arribar a «el 60%» a partir de «la setmana vinent». Barcelona és «una destinació segura, que «s’ha adaptat» i que «compleix amb tots els protocols de seguretat» establerts, que a més té «molta activitat cultural oberta i molt allotjament obert», ha insistit la responsable.

Notícies relacionades

L’objectiu de la campanya no és només a curt termini, de cara a la pròxima reactivació del sector, sinó també a llarg termini, intentant incrementar el percentatge de turistes russos en «un 10%» en els pròxims anys. Abans de la pandèmia, Rússia ocupava el novè lloc com a país emissor de visitants a la nostra ciutat, amb prop de 200.000 turistes i gairebé mig milió de pernoctacions. El ciutadà rus gasta de mitjana poc més de 400 euros, una xifra que supera amb escreix, en més de 130 euros, la mitjana. També en l’allotjament prefereix pagar preus més elevats.

La campanya, que inclou un vídeo, viatjarà a altres països, però tal com ja ha emfatitzat la responsable, Barcelona «no es promocionarà a tots els mercats». «La nostra ciutat vol una tipologia d’assistents» determinada, ha insistit Muro, fixant com a objectius la mateixa Rússia, el Regne Unit, part del mercat francès, el nord d’Europa, els EUA, la Xina i el sud-est asiàtic.