CELEBRACIONS
¿Quan és el Dia de la Mare 2020? Dates de tots els països
baby-1866621 1920
Tot i que la seva celebració aquest any serà molt diferent, el Dia de la Mare és una d’aquestes dates que sempre apareixen marcades en el calendari quan arriba el maig. Malgrat el confinament i el coronavirus, aquest diumenge, 3 de maig, és el dia per retre un homenatge a un puntal fonamental de la família. ¿Quan se celebra el Dia de la Mare 2020 segons el país on visc?
El 3 de maig, a Espanya
A Espanya, el Dia de la Mare se celebra el primer diumenge del mes de maig des de l’any 1965, però no sempre ha sigut així. Al principi, el dia de la festivitat de totes les progenitores era el 8 de desembre, coincidint amb la celebració de la Immaculada Concepció.
A partir dels anys 60, uns reconeguts grans magatzems de l’època van començar a reclamar que se seguís la tradició estrangera de commemorar el Dia de la Mare durant el maig. D’aquesta manera i durant un temps, es va estar celebrant dues vegades a l’any fins que finalment l’Església va decidir fixar la data per al primer diumenge del maig.
Dates del Dia de la Mare per països
– Segon diumenge de febrer: Noruega–
Quart diumenge de Quaresma: Irlanda i el Regne Unit–
3 de març: Geòrgia
– 8 de març: Albània, Bòsnia i Hercegovina, República de Macedònia, Montenegro, Sèrbia, Bulgària, Uzbekistan, Tadjikistan.
– 21 de març: Aràbia Saudita, Bahrain, Egipte, Líban, Marroc, Síria
– 7 d’abril: Armènia
– Primer diumenge de maig: Espanya, Hongria, Lituània, Portugal, Sud-àfrica, Romania.
Segon diumenge de maig. Alemanya, Austràlia, Àustria, el Brasil, Bèlgica (excepte Anvers), Xile, la Xina, el Canadà, Colòmbia (excepte Cúcuta), Croàcia, Cuba, Dinamarca, Equador, els Estats Units, Estònia, les Filipines, Finlàndia, Grècia, els Països Baixos, Hondures, Itàlia, el Japó, Letònia, Liechtenstein, Nova Zelanda, el Perú, Puerto Rico, la República Txeca, Suïssa, Taiwan, Turquia, Ucraïna, l’Uruguai, Veneçuela.
– 8 de maig: Corea del Sud
– 10 de maig: El Salvador, Emirats Àrabs Units, Guatemala, Índia, Malàisia, Mèxic, Oman, Pakistan, Qatar, Singapur
– 14 de maig: Samoa
– 15 de maig: el Paraguai
– 26 de maig: Polònia
– 27 de maig: Bolívia
– 30 de maig: Nicaragua
– Últim diumenge de maig: la República Dominicana, Haití, Suècia, Cúcuta (Colòmbia), França
– 12 d’agost: Tailàndia
– 15 d’agost: Anvers i Costa Rica
– Tercer diumenge d’octubre: l’Argentina
– 13 d’octubre: Bielorússia
– Últim diumenge de novembre: Rússia
Notícies relacionades– 8 de desembre: Panamà
– 22 de desembre: Indonèsia
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Notícies falses a internet Brigitte Macron porta a judici 10 persones per haver difós que és home
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
