Balanç
Simón no descarta una quarta onada després de Setmana Santa, però argumenta que es pot evitar
«Si aconseguim que la Setmana Santa no tingui un impacte gran en la transmissió, podria ser que la quarta onada es converteixi en una ‘onadeta’ més suau», esgrimeix l’epidemiòleg
La Setmana Santa comença amb una dada preocupant i una d’esperançadora sobre la pandèmia de Covid-19. La mala notícia és que «tornem a estar en una fase d’ascens d’àmbit nacional», va destacar aquest dilluns Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries. Encara és aviat per parlar de quarta onada, però segons indica l’últim butlletí del Ministeri de Sanitat, al voltant de 12 comunitats autònomes ja pateixen un increment significatiu dels contagis respecte a la setmana anterior. La bretxa d’esperança torna a recaure, una vegada més, en la campanya de vacunació. Després de l’esprint dels últims dies, es calcula que el 10% dels espanyols han rebut almenys una punxada contra la Covid-19.
«Estem davant un punt d’inflexió; tant podem mantenir la tendència ascendent com revertir-la», va esgrimir Simón, durant la seva compareixença setmanal, amb referència al possible impacte de les vacances de Setmana Santa en l’augment dels contagis. L’arribada d’una quarta onada més o menys virulenta, tal com va explicar aquest dilluns Simón, estaria a mans tant de les mesures preses per les comunitats autònomes com del comportament individual i col·lectiu dels ciutadans durant les pròximes dues o tres setmanes. «Si aconseguim que la Setmana Santa no tingui un impacte gran en la transmissió, podria ser que aquesta quarta onada es converteixi en una ‘onadeta’ més suau. Però la veritat és que l’experiència en situacions prèvies no ha sigut bona, així que hem de ser molt conscients del risc a què ens podem enfrontar», va comentar l’epidemiòleg.
Segons l’últim balanç del Ministeri de Sanitat, en què es recullen dades des de divendres fins dilluns, Espanya suma 15.501 casos més d’infecció per coronavirus i 189 morts per Covid-19. Ara com ara, a més, els hospitals espanyols atenen un total de 8.076 pacients amb Covid-19 hospitalitzats i 1.861 d’ingressats a l’uci, per la qual cosa el virus continua «tensant» el sistema sanitari. Així mateix, la incidència acumulada (a catorze dies) puja deu punts respecte a divendres passat i s’acosta als 150 casos per 100.000 habitants. Això suposa 100 punts més que el llindar que al seu dia es va plantejar com a sinònim que la pandèmia estava en una situació de control.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- LA CULTURA QUE VE (2) Les claus del teatre del 2026, de clàssics a Palestina
- Nous llançaments L’editorial Devir aposta pel manga de creació local
- La caixa de ressonància Gires d’aniversari: una forma de fugir del present
- CRÍTICA Xabier Anduaga es llueix al Liceu
- Cançons ingràvides La vulnerabilitat com a arma
