En ruta Espanya

Màlaga posa en marxa els serveis de platges de cara a Setmana Santa

Els responsables de salvament i socorrisme, manteniment i recollida de sòlids flotants vetllaran pel bon funcionament dels serveis.

Màlaga posa en marxa els serveis de platges de cara a Setmana Santa
4
Es llegeix en minuts

Els serveis de platges de Màlaga capital funcionaran al complet durant els dies de Setmana Santa, en concret del 27 de març al 4 d’abril. Així, els responsables de salvament i socorrisme, manteniment i recollida de sòlids flotants vetllaran pel bon funcionament dels serveis. [En ruta Espanya: els millors llocs]

A Màlaga ciutat hi ha 15 platges de 13,5 quilòmetres al llarg del total del litoral, que arriba als 17,5 quilòmetres. El servei de socorrisme i salvament s’inicia aquest dissabte amb la instal·lació de torretes, amb el socorrista corresponent, a les platges de Guadalmar, Misericordia, San Andrés, Malagueta, Caleta, Pedregalejo, Pal i El Dedo, així com un coordinador i els mitjans aquàtics de suport, formats per dues embarcacions amb els patrons corresponents i una ambulància amb el seu conductor. En total, es dedicaran 12 persones a aquests treballs.

Per garantir tant el manteniment preventiu com correctiu dels elements de mobiliari urbà situats a les platges (lavabos, dutxes i passarel·les), hi haurà 16 operaris que garantiran un servei que permet reparar en menys de 24 hores tots els elements que, per l’ús o el vandalisme, puguin patir algun deteriorament.

L’Àrea de Platges ha habilitat quatre embarcacions, que procediran a la recollida de residus sòlids flotants i espumes marines. Aquestes embarcacions estaran operatives tots els dies de la Setmana Santa, vuit hores al dia, i tots els caps de setmana fins a l’1 de juny. Al mes de juny començaran a treballar diàriament.

El servei de neteja de les platges aquesta Setmana Santa del 2021 estarà condicionat per la pandèmia i les condicions meteorològiques. El comportament de les dues circumstàncies està directament vinculat a un ús i gaudi més elevat d’aquest espai. No obstant, hi haurà un dispositiu de neteja de platges d’entre 16 i 39 equips que estarà format per un màxim de 43 treballadors i un mínim de 18.

Els serveis que s’oferiran seran de cribratge mitjançant tractor, recollida de papereres, recollida de caixes de grans dimensions, serveis d’abastament, neteja manual i desinfecció amb minihidronetejador, segons ha informat el Consistori, i ha afegit que el sistema de megafonia estarà en funcionament i almenys cada hora es transmetran missatges de conscienciació, fonamentalment de respecte de la distància interpersonal i de les normes de comportament.

Lavabos autodesinfectants

Durant els pròxims dies ja estaran tots els lavabos públics de les platges equipats d’automatismes i sistemes d’higienització contínua mitjançant llums ultraviolades germicides. Els 28 lavabos, distribuïts en 16 mòduls, inclosos els 8 mòduls amb lavabos per a persones amb mobilitat reduïda, compten amb sensors per a les descàrregues del vàter i pedals per al lavabo com mesures per evitar el contacte.

Quan l’usuari abandona la instal·lació s’encén una llum vermella que indica que ha començat el procés de desinfecció per mitjà d’un llum ultraviolada d’efecte germicida. El temps total per a la desinfecció completa és de 15 minuts amb una eficàcia del 99 %. Així mateix, els lavabos tenen dispensadors amb gel hidroalcohòlic.

A més, els lavabos dels vuit mòduls per a persones amb mobilitat reduïda compten amb aire condicionat per millorar les condicions de transferència, segons han precisat des de l’Ajuntament de Màlaga en un comunicat.

Web i aplicació

L’Àrea de Platges té una pàgina web. Allí hi ha un sistema automatitzat per a la tramitació de ‘moragas’. A més, hi ha l’aplicació municipal Gecor, amb un apartat dedicat a platges per a la gestió d’incidències i manteniment d’instal·lacions.

També hi ha l’aplicació ‘Màlaga Funciona’ disponible per a iOS i Android, en què s’ofereix informació sobre l’aforament de les platges. Aquesta aplicació de descàrrega gratuïta permet, entre altres funcionalitats noves, informar del nivell d’ocupació de les platges per contribuir a garantir l’ús segur i responsable d’aquests espais amb motiu de la Covid-19. Així, des d’allí, els usuaris inscrits poden accedir a múltiples dades sobre les platges de la ciutat: l’aforament total de cadascuna, l’aforament permès actualment, la bandera que oneja cada dia i, fins i tot, una aproximació del nombre de persones que l’ocupen.

L’Ajuntament ha incidit en l’aposta municipal per oferir una destinació segura en la situació actual de pandèmia. Així doncs, també destaca l’obtenció del ‘Safe Tourist Certified’, de l’Instituto para la Calidad Turística de España, un segell que s’atorga a serveis turístics com a marca de garantia i certificació d’implantació del sistema de prevenció de riscos per a la salut davant la Covid-19.

Notícies relacionades

A més, Màlaga compta amb el distintiu ‘Andalucía Segura’ de la Junta d’Andalusia a les 15 platges, atorgat després de l’elaboració d’un pla de contingència per part de l’Àrea de Platges.

Al mateix temps, des del Consistori es continua apostant pels processos d’avaluació externa. Des de fa diversos anys les platges de la capital (La Misericordia, San Andrés, La Malagueta, La Caleta, Pedregalejo, El Palo i El Dedo) tenen els distintius ‘Q’ de Qualitat Turística i Accessibilitat Universal, segons han recordat.