DRETS HUMANS
Moviments migratoris amb rostre de dona
L’Observatori Social Fundació La Caixa porta a terme avui la taula de diàleg ‘Dones entre fronteres’, que estarà moderada per la filòsofa Clara Serra
El 2015 va esclatar a Europa una de les pitjors crisis humanitàries des de la Segona Guerra Mundial: la crisi migratòria al Mediterrani. Una de les rutes migratòries més letals del món que ja ha provocat més de 30.000 morts.
Els moviments migratoris han sigut sempre part de la naturalesa humana. No obstant, des de l’inici d’aquest segle, les migracions arreu del planeta han augmentat. I és que, segons dades de l’Organització de les Nacions Unides (ONU), entre els anys 2000 i 2015 el nombre de migrants internacionals va incrementar en un 41% i va arribar als 244 milions. Gairebé la meitat van ser dones.
Dones entre Fronteres
D’altra banda, més del 50% dels refugiats del món són dones i nenes, però només el 4% dels projectes de les Nacions Unides s’hi van destinar el 2014. A fi d’analitzar com els processos migratoris, les lleis d’estrangeria i el codi penal impacten en la vida de les dones migrants, l’Observatori Social Fundació La Caixa portarà a terme la taula de diàleg ‘Dones entre fronteres’, en el marc del seu cicle de conferències ‘Vides precàries, dones davant la crisi’.
Notícies relacionadesLa taula de diàleg tindrà lloc avui 24 de març al Palau Macaya (Barcelona) i serà moderada per la filòsofa i investigadora a la Universitat de Barcelona (UB), Clara Serra. L’esdeveniment anirà a càrrec d’Helena Maleno, defensora dels drets humans, especialista en migracions i tràfic d’éssers humans i fundadora del col·lectiu Caminant Fronteres; Lorena Garrido, investigadora del Grup Antígona a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); i Victoria Columba, activista antiracista integrant del moviment #RegularitzacióJa.
Aquest cicle de conferències va començar a principis de març i compta amb la col·laboració d’EL PERIÓDICO. Aquest esdeveniment se celebrarà de manera presencial i ‘online’ i es podrà seguir en ‘streaming’ des del Palau Macaya.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió