Mesura el creixement de l’epidèmia
El risc de rebrot baixa a Catalunya de 200 per primera vegada aquest any
La pressió assistencial continua altíssima i les ucis tornen a superar els 500 crítics
El coronavirus continua millorant a Catalunya, tot i que de manera molt lenta i amb una altíssima pressió assistencial encara. La part positiva aquest dimarts és que el risc de rebrot (EPG), índex que mesura el creixement potencial de l’epidèmia, baixa de 200 punts per primera vegada aquest any: se situa en 198.
Segons les dades epidemiològiques actualitzades aquest dimarts pel Departament de Salut, el nombre de pacients hospitalitzats avui és de 1.585, 55 menys que ahir, però tornen a pujar els ingressats a les ucis per sobre dels 500: un total de 502.
Tot i que la majoria d’indicadors epidèmics continuen millorant, ho fan lentament, segons els epidemiòlegs, a causa de l’extensió de la variant britànica, més contagiosa, per això la velocitat de propagació (Rt) es manté gairebé estable des de fa dies. Avui baixa una centèsima, i es col·loca en 0,92 –cada 100 infectats contagien de mitjana 92 persones–.
En les últimes 24 hores s’han notificat 997 nous contagis, amb la qual cosa el total d’infectats de SARS-CoV-2 des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 567.760.
La positivitat, és a dir, el percentatge dels PCR i tests d’antígens que donen positiu, també puja lleugerament i s’ha situat en el 4,63%, una centèsima més que ahir, tot i que segueix des de fa dies per sota del 5% que l’OMS estableix per considerar controlable la pandèmia.
La xifra de morts ascendeix ja a 20.902 víctimes, 26 notificades des d’ahir.
Vacunacions
Notícies relacionadesCatalunya ha administrat la vacuna contra el coronavirus a un total de 581.079 persones des que va començar la campanya de vacunació –208.901 persones ja n’han rebut la segona dosi–: s’han administrat 9.960 primeres dosis de vacuna en les últimes 24 hores.
Del total de persones vacunades amb la primera dosi, 428.444 són de la província de Barcelona; 51.148, de Girona; 38.943, de Lleida, i 61.560, de Tarragona; i 57.047 del total són persones usuàries de residències catalanes.
Restriccions per coronavirus Vacuna del covid-19 Desescalada Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"