Pugen els indicadors
El coronavirus agafa embranzida a Catalunya i suma gairebé 2.000 contagis més
La pressió assistencial continua molt elevada, però descendeix la xifra de persones ingressades i d’ucis
Catalunya, pendent de les noves mesures que s’aplicaran a partir de dilluns 1 de març, que podrien donar cert aire a la restauració i al comerç, continua aquest dijous en fase d’expansió del coronavirus. La RT, l’indicador que mesura la velocitat de la Covid, supera, com ahir, el punt de referència: es col·loca en 1,02 (davant l’1,01 d’ahir), una tendència alcista dels últims dies que fa témer als experts la possibilitat d’una quarta onada si es porten a terme desescalades ràpides. El context, a més, està marcat per l’aparició de variants del virus que són més contagioses i que tenen més capacitat per esquivar els anticossos més elevada: es tracta de les soques britànica (que ja representa el 54%), sud-africana i brasilera.
La pressió assistencial, a la baixa
Les dades d’aquest dijous difoses per Salut mostren que l’elevada pressió assistencial va la baixa, tot i que les unitats de crítics no s’han buidat suficient de l’impacte de la tercera onada. En xifres, són 1.824 les persones ingressades (94 menys que ahir), 569 de les quals (18 menys) estan en unitats de crítics. En les últimes hores, a més, s’han detectat prop de 2.000 nous contagis (1.978).
Seguint amb altres indicadors, el percentatge de proves positives del total de tests d’antígens i PCR que s’estan realitzant en aquest moment se situa en el 5,44%. L’OMS posa el límit en el 5% per considerar controlable la pandèmia.
Notícies relacionadesLa xifra de morts des de la primera defunció per Covid a Catalunya, que va ser el 6 de març del 2020, ascendeix ja a 20.587 víctimes, 22 de les quals, notificades des d’ahir.
A més, el risc de rebrot, que mesura els possibles nous casos diagnosticables en els pròxims 14 dies –és el producte resultant entre la Rt i la incidència acumulada, i permet valorar el creixement d’una epidèmia– se situa en 276 (tres més que ahir).
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Cimera religiosa Lleó XIV es reuneix amb la primera dona cap de l’Església anglicana: "Seria un escàndol si no treballem per superar les nostres diferències"
- Magnicidi fallit El tercer atemptat contra Trump posa en qüestió el Servei Secret dels EUA i els protocols de seguretat
- Canvi en l’aliança OpenAI trenca la seva exclusivitat amb Microsoft i obre la porta a acords amb Google i Amazon
- Un estudi del Centre de Tecnologia Forestal evidencia una davallada a tot Europa dels ocells agraris
