Centenars de manifestants
Diverses concentracions a Catalunya protesten per l’entrada de Vox al Parlament
La plataforma antiracista Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, convocant de les marxes, demana «fermesa» de les altres forces polítiques perquè «no cedeixin ni un mil·límetre a les propostes ultres»
La plataforma antiracista Unitat Contra el Feixisme i el Racisme ha convocat concentracions a les 19.00 hores d’aquest dilluns en places de diversos municipis de Catalunya per protestar contra l’entrada de Vox al Parlament.
A Barcelona ciutat, desenes de persones –un centenar, segons alguns mitjans– s’han concentrat a la plaça de Sant Jaume, on han exhibit cartells amb el lema Stop Vox, i també a la plaça de la Vila de Gràcia, en la qual han desplegat una pancarta amb el missatge Stop Islamofòbia.
La formació d’extrema dreta ha obtingut 11 diputats i representació per les quatre províncies en les eleccions autonòmiques celebrades aquest diumenge, que li dona dret a tenir un grup propi al Parlament.
També hi ha hagut concentracions en altres municipis de la província, com Badalona, el Prat de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sabadell, Terrassa, Granollers o Vilanova i la Geltrú, entre d’altres, i a Reus (Baix Camp), Olot (la Garrotxa) i Lleida.
«Terrible notícia per a la democràcia»
En un comunicat, l’organització apunta que «l’entrada de Vox al Parlament és una terrible notícia per a la democràcia, la convivència i els drets humans», i adverteixen que no esperaran en silenci «per veure com les agressions feixistes augmenten encara més»: «No ens quedarem de braços plegats».
Notícies relacionadesEn aquest comunicat, l’organització afirma que «es pot parar Vox» i explica que les manifestacions busquen fer evident que «la gran majoria de la població de Catalunya rebutja Vox i plantarà cara davant qualsevol intent d’imposar les seves polítiques d’odi».
I, tot seguit, la plataforma demana «fermesa» de les altres forces polítiques perquè «no cedeixin ni un mil·límetre a les propostes ultres».
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»