Trànsit aeri des d’aquest dimecres
Espanya no deixarà entrar viatgers del Brasil i Sud-àfrica per contenir les noves variants de Covid
Els ciutadans espanyols o andorrans, així com els residents en aquests països, sí que podran volar
Espanya no deixarà entrar viatgers del Brasil i Sud-àfrica per les noves variants de Covid detectades en aquests països, segons ha anunciat el Govern aquest dimarts. Els ciutadans espanyols o andorrans, així com els residents en aquests països, sí que podran volar, ha detallat la ministra portaveu, María Jesús Montero.
Acordada pels ministeris de la Presidència, Sanitat i Transports, la nova ordre entra en vigor aquest dimecres a les 9 del matí i estarà vigent dues setmanes, fins al pròxim dia 17, quan es revisarà si es manté en vigor. La mesura és similar a la que ja es va prendre amb el Regne Unit a finals de l’any passat, per evitar la propagació de la soca britànica.
La ministra d’Afers Exteriors, la Unió Europea i Cooperació, Arancha González Laya, ja va avançar que Espanya restringiria la mobilitat amb tercers països per evitar «de manera quirúrgica» que s’estenguin aquestes soques, més contagioses.
Ja la setmana passada, el Ministeri de Sanitat va respondre a una petició de la Comunitat de Madrid en aquest sentit, recordant que «l’entrada a totes les persones nacionals de països tercers, entre els quals, Brasil i Sud-àfrica, està denegada tret d’excepcions». En una carta remesa per l’exministre de Sanitat Salvador Illa, datada el dilluns 25 de gener, l’ara candidat del PSC respon a una altra missiva del conseller de Sanitat de la Comunitat de Madrid, Enrique Ruiz Escudero.
En concret Illa fa referència al compliment de l’ordre 1277/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica l’ordre INT/657/2020, de 17 de juliol, per la qual es modifiquen els criteris per a l’aplicació d’una restricció temporal de viatges no imprescindibles des de tercers països a la Unió Europea i països associats Schengen per raons d’ordre públic i salut pública amb motiu de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. «En aquest sentit, els vols procedents del Brasil transporten exclusivament persones que s’acullen a les esmentades excepcions essencials i que continuarien venint en cas d’una eventual limitació dels vols», afegeix la carta.
Notícies relacionadesAixí mateix, Illa recorda a Escudero que «el Brasil i Sud-àfrica estan inclosos a la llista de països de risc» contemplats en la resolució en què s’especifiquen les modalitats de proves diagnòstiques d’infecció activa per a SARS-CoV-2 en relació amb els controls sanitaris que s’han de portar a terme als punts d’entrada d’Espanya, per això, a tots els viatgers procedents d’aquests països se’ls exigeix una prova diagnòstica d’infecció activa per a SARS-CoV-2 amb resultat negatiu realitzada en les 72 hores prèvies d’arribar a Espanya.
Quant a Sud-àfrica, aclareix que «no hi ha vols directes a Espanya, però s’han reforçat igualment els controls a les persones el viatge dels quals tingui origen en aquest país i que hagin fet escala en aeroports d’altres països».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols