DGT
Trànsit jubila el triangle vermell
El motiu: el risc que comporta instal·lar i retirar el triangle, obligatori des de 1999

El triangle vermell d’emergència a la carretera té data de caducitat. El Ministeri d’Interior, a través de la Direcció General de Trànsit, té previst aprovar aquest primer trimestre de l’any –promesa del seu titular, Fernando Grande-Marlaska– el reial decret de l’auxili a la carretera, un document en què es regulen les condicions en les quals faran les seves funcions els serveis d’auxili en vies públiques i que aborda com senyalitzar una emergència.
El motiu: el risc que comporta instal·lar i retirar el triangle, obligatori des de 1999 i que s’ha de posar com a mínim a 50 metres del cotxe, per davant i per darrere. En la introducció al reial decret es recull que en els anys 2015 i 2016 hi va haver, entre els operaris d’auxili en la via pública, 50 morts, 113 ferits hospitalitzats i 769 ferits no hospitalitzats.
Mario Arnaldo, president d’Automobilistes Europeus Associats (AEA), explica que les xifres més recents –la norma va començar a redactar-se fa diversos anys– «no són tan elevades, han millorat, però és cert que es pot evitar el perill del triangle». Però avisa: «Encara no s’ha aprovat ni publicat en el BOE, així que toca esperar». Amb tot, una vegada passi això, hi haurà tres anys de termini, fins al gener del 2024, per «jubilar» el triangle i aconseguir la nova llum d’emergència o dispositiu lluminós de presenyalització de perill.
Notícies relacionadesFins que el nou decret surti en el BOE el triangle és el dispositiu d’avís que s’ha d’utilitzar a Espanya. Després de la seva publicació, «es podrà utilitzar com a alternativa, i no serà fins a principis del 2024 que la llum serà obligatòria», diu el president d’AEA.
L’objectiu de la Direcció de Trànsit amb el canvi és «millorar la mobilitat de tots els usuaris de les vies reduint els temps d’espera i retard a causa de les possibles congestions que pugui produir un vehicle immobilitzat i sempre sota el criteri que una operació ràpida incrementa les condicions de seguretat del flux circulatori i per això millora de forma notable la seguretat viària».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols