PREMI DE REIS

L’administració ‘Gato Negro’ reparteix part del Gordo del Nen a Barcelona

. Els propietaris del cèntric despatx de loteria, al carrer de Pelai, reaccionen amb joia després de vendre el 19570 en el sorteig de Reis

. Fundada el 1912, és una de les administracions que més sort ha repartit a la capital catalana

1
Es llegeix en minuts
Guillem Sánchez
Guillem Sánchez

Periodista

Especialista en Successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d'emergències

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’administració número 44, Gato Negro de Barcelona, el lloc més cèntric dels tres esquitxats per la fortuna aquest 6 de gener a la capital catalana, ha obert hora i quart després de conèixer-se que havia venut una part del número premiat. Un retard que ha provocat que durant una estona llarga només la premsa acudís a la celebració davant el local del carrer de Pelai, una situació estranya, incoherent amb l’escenari d’eufòria que encaixa a l’àlbum de la loteria. I tot i que finalment el propietari s’ha presentat a l’establiment i, en un gest més carregat de professionalitat que d’entusiasme, ha aixecat la persiana, i ha anunciat que el cava arribaria, la festa ha continuat igual de grisa: freda pel temps, desnaturalitzada per la pandèmia i sense rastre dels guanyadors. 

Notícies relacionades

Durant l’espera inicial, la Pilar i el seu marit, en vista del desplegament de la premsa gràfica concentrant els focus sobre una administració tancada, s’han acostat per preguntar què passava. Al saber que havia tocat el primer premi han informat que tenien cinc números diferents del Gato Negro, cinc combinacions que no recordaven. Tampoc ha semblat preocupar-los gaire sortir del dubte. Han preferit prosseguir amb el passeig. Cap pressa. «Aquest any hem après que la salut val molt més que els diners. Si ha tocat, ja ens n’assabentarem després».

L’administració del carrer de Pelai és, juntament amb la popular Valdés, una de les més afortunades de la capital catalana. Fundada el 1912, va començar a ser anomenada ‘El Gato Negro de la Suerte’ en la dècada de 1950, quan va encadenar una ratxa de diversos premis importants. Més recentment, en el Nadal del 2003, 2004 i 2010 i el sorteig del Nen el 2004 va tornar a vendre part del Gordo. El 2019 va distribuir una sèrie sencera d’un cinquè premi, que va suposar repartir entre els seus clients entorn de mig milió d’euros.