empreses

Aquaservice incrementarà la seva taxa de reciclatge fins al 82% a tancament del 2020

Entre les accions que ha portat a terme per aconseguir-ho en destaquen algunes com la formació continuada al personal, les recollides selectives a clients o la contractació d'un únic gestor de residus a escala nacional

m1-1337089-1

m1-1337089-1

4
Es llegeix en minuts

L’empresa de distribució d’aigua mineral refrescant natural i beguda amb dispensador Aquaservice té per objectiu tancar l’actual exercici amb un increment de la seva taxa de reciclatge. En concret, se situarà en el 82%. La companyia nativa en economia circular aconsegueix així millorar de nou la seva taxa de reciclatge respecte al 2019, any en què es va situar en el 78,89%.

Nascuda el 1997, la companyia valenciana amb seu a Paterna destaca que basa la seva activitat en el respecte al medi ambient, per a la qual cosa resulta clau minimitzar el seu impacte en l’entorn. Per a això, des de la seva creació ha seguit un model de negoci circular basat a «fabricar, utilitzar i recondicionar», que es fonamenta en la reutilització contínua tant dels seus envasos com dels seus dispensadors.

L’ampolla d’Aquaservice que permet el consum de l’aigua mineral natural i beguda refrescant mitjançant dispensador s’entrega en dipòsit i es recull al domicili una vegada buida per higienitzar-la, posar-la al punt i reutilitzar-la. Quan acaba la seva vida útil, al ser reciclable al 100%, es fa servir per fabricar altres productes. A més, Aquaservice aposta per un sistema SDDR per als seus envasos –sistema de dipòsit, devolució i retorn–, «una forma de consum sostenible única dins del sector d’aigua embotellada que de forma nativa, i sense necessitat de fer cap modificació ni adaptació, compleix la nova legislació europea en matèria de plàstics», explica.

Així mateix, la companyia valenciana també aplica el seu model de reutilització als seus dispensadors d’aigua i cafeteres. Es tracta d’un model d’ús per servei en comptes del model tradicional de compra; així, mentre que aquest consisteix a comprar, utilitzar, tirar i tornar a comprar quan venç l’obsolescència programada, «Aquaservice proposa una alternativa més semblant a les plataformes de ‘sharing’ com Cabify o Uber. Gràcies a aquest model, també al llarg de la vida útil del dispensador que entrega la companyia als seus clients pot donar servei a molts d’ells, al contrari que un model lineal on cada consumidor hauria de comprar el seu propi dispensador».

Segons destaca Alberto Gutiérrez, CEO d’Aquaservice, «la millor manera d’impactar de forma positiva és cuidant el planeta i la societat, donant resposta a les necessitats presents sense comprometre les futures mentre creem valor econòmic, mediambiental i social a curt i mitjà termini. Tot això és possible a través de l’economia circular». «En definitiva, els models natius d’economia circular no només són més sostenibles, sinó que satisfan també les necessitats dels clients i, a més, són rendibles», afegeix.

Innovació i sostenibilitat

L’aposta de la companyia per la cura del planeta, afegeix, «no s’atura aquí; per això, any rere any incrementa els seus esforços en innovació per aconseguir ser més sostenible. Una vegada agafes aquest camí, veus que mai hi ha final i sempre hi ha coses que millorar», recorda Gutiérrez. «Ens preguntem de manera constant què més podem fer, quins són els reptes. Per exemple, dins del nostre negoci també repartim cafè en càpsules monodosis i el nostre següent repte és convertir-lo en circular, podent recollir-les, i així garantir també que es reciclin», afirma. De fet, precisament la companyia ja ofereix aquest servei amb les seves ampolles de mig litre de PET, les Minibox, que es poden reciclar al 100%.

Si bé la majoria del seu repartiment consisteix en la garrafa de 20 litres, Aquaservice també compta amb un petit percentatge de distribució de ‘minibox’. Es tracta d’ampolletes d’un sol ús que s’entreguen al client final. Tot i que aquest producte és 100% reciclable, la companyia ha treballat per aconseguir fer-lo encara més circular, cosa que ha aconseguit mitjançant recollides selectives que aprofiten la seva logística inversa.

Notícies relacionades

Així, ja que la companyia visita el client de forma contínua, han millorat el disseny de la caixa on es traslladen les ampolletes perquè, una vegada s’han consumit, s’hi puguin tornar a dipositar buides. D’aquesta manera, quan el repartidor torna a la casa del client per entregar el nou producte, recull la caixa amb les ampolletes buides i Aquaservice fa una participació activa en la correcta gestió del residu del client facilitant-li el procés a l’evitar que es desplaci al contenidor d’envasos.

Aquest tipus de recollida selectiva no és l’única mesura que ha implantat la companyia per aconseguir incrementar la seva taxa de reciclatge i afirma que també aposta de manera permanent per la formació dels seus empleats amb l’objectiu de millorar les seves pràctiques de reciclatge, així com a través de la Universitat Aquaservice, que a més forma sobre la segregació de residus. «Accions que es veuen reforçades mitjançant la instal·lació de contenidors diferenciats per colors a cada centre per ajudar a la separació, acompanyats de cartelleria explicativa. Finalment, Aquaservice ha contractat a escala nacional un únic gestor de residus autoritzat i ha establert un sistema d’indicadors per mesurar, analitzar i controlar la generació de residus de la companyia», conclou.

Temes:

Empreses