LA PANDÈMIA A CATALUNYA
Les ucis catalanes estan al 80% i no es descarta el toc de queda
Salut apunta que hi ha «marge» per endurir encara més les restriccions
Assegura que el Govern vol evitar tant sí com no un confinament domiciliari
undefined53425385 grafcat6575 barcelona 15 5 2020 aspecto del rea de la uci201009183757 /
El secretari general de Salut, Marc Ramentol, ha alertat aquest dimarts de la creixent tensió als hospitals, on en l’última setmana han augmentat un 50% el nombre d’ingressos per Covid a les ucis catalanes. Actualment, ha detallat, el grau d’ocupació d’aquestes ucis és del 80%, una situació altament preocupant.
El número dos de la Conselleria de Salut ha indicat, en una entrevista a SER Catalunya, que la Generalitat està especialment atenta a l’evolució hospitalària.
🦠🏥 Quina és la situació que hi ha ara mateix als hospitals?
— Aquí, amb Josep Cuní (@AquiCuni) 20 de octubre de 2020
👇 Ens contesta el secretari de @salutcat, @mramentol!
🔊 L'entrevista: https://t.co/IilbgS1o1e pic.twitter.com/ikiPgQkzvE
També la portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha enviat aquest dimarts, després de la reunió setmanal del Consell Executiu, un missatge d’alerta. «Un de cada cinc casos diagnosticats a Catalunya estan havent de ser ingressats a les ucis i estem en un moment en què el 30% dels serveis de cures intensives estan ocupats per pacients amb coronavirus», ha remarcat Budó, que ha insistit que encara és aviat per poder avaluar l’efecte de les mesures aplicades a finals de la setmana passada per la Generalitat.
Ramentol ha admès que no es descarta aplicar el toc de queda a Catalunya si així ho requereix la situació epidemiològica, tot i que de moment no és una opció que la Generalitat es plantegi a curt termini, ha aclarit. Ha assenyalat que és una «possible solució» que tenen sobre la taula. Ha destacat que encara hi ha «marge» per endurir encara més les restriccions socials, i el toc de queda és una de les mesures per fer-ho.
També s’ha pronunciat sobre el confinament perimetral de Navarra. Sobre això ha dit que «s’obre davant de nosaltres un ventall de possibilitats. De moment les tenim sobre la taula». Ramentol ha destacat que abans de prendre aquestes mesures caldria analitzar quin és l’«impacte real» i l’«efectivitat» que, per exemple, té el toc de queda als llocs on ja s’aplica.
«La velocitat de transmissió de la pandèmia depèn de la mobilitat i la interacció social. És en això en el que ens estem enfocant», ha remarcat el secretari general per defensar les mesures que fins ara està aplicant el Govern de la Generalitat.
Sí que ha destacat Ramentol que el Govern vol evitar tant sí com no un nou confinament domiciliari. Al seu judici, limitar la mobilitat el final de setmana, per exemple, seria una de les mesures de confinament domiciliari. «El nostre país no està en condicions de suportar-ho», ha dit sobre aquest escenari.
També s’ha referit a l’impacte del tancament de bars i restaurants en l’evolució de la pandèmia. Ha admès que, actualment, no ha indicadors «per a l’optimisme». «De moment no hi ha cap diferència amb la tendència de la setmana passada», ha dit abans de matisar que caldrà esperar entre 7 i 14 dies per veure l’efecte de les mesures.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Joan Roig, d’Alcanar, primer alcalde que dimiteix pel canvi climàtic
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Acord de Govern i Comuns Catalunya mantindrà la rebaixa del 50% dels bitllets del transport el 2026
- L’entorn de la zona zero «Tenim senglars davant de casa»: preocupació veïnal als municipis de la zona zero de la pesta porcina a Catalunya
- Segons ‘People’ Qui és Nick Reiner, el fill i presumpte assassí del director Rob Reiner i la seva dona: problemes amb les drogues i entrades i sortides de centres de rehabilitació
- Resum de l’Any Els més estilosos del 2025, segons ‘The New York Times’: Rosalía, Alcaraz i diverses absències clamoroses
